PageRank.cz > Aktuálně > Amazon vám pošle zboží dříve, než ho objednáte! Opravdu?
Amazon vám pošle zboží dříve, než ho objednáte! Opravdu?

Amazon vám pošle zboží dříve, než ho objednáte! Opravdu?

Amazon si nechal patentovat model nákupu, kdy dokáže předem odhadnout, co si člověk bude chtít objednat a již dopředu zajistí zaslání a tím tak urychlí proces doručování.

Díky této novince by byl Amazon ve značné výhodě. Zkrátil by časy doručování na minimum a díky tomu by navýšil nákupy po internetu oproti nákupům v kamenných obchodech, jejichž jedinou výhodou dosud bylo to, že si zákazník mohl zboží okamžitě odnést. Amazon tvrdí, že zpoždění mezi vytvořením objednávky a jejím doručením odrazuje lidi od nákupu.

Amazon patent

Amazon patent

Amazon si tedy řekl, že zabalí a před-odešle zboží do oblasti, kde předpokládá, že jej budou lidé objednávat. Toto dokáže udělat díky předchozí analýze uživatelů – jak často nakupují, zda již mají produkt v košíku a pouze doposud nedokončili objednávky, jak dlouho si zboží prohlíží atd. Zboží by tedy na doručení ke konečnému zákazníkovi mohlo čekat v překladišti blízko zákazníka a v okamžiku objednávky jej pak dokáže Amazon předat mnohem rychleji. V patentu Amazon však neudává odhad, jak moc by se doba doručení zkrátila.

Dnes funguje Amazon jako mnoho dalších e-shopů. Zboží po přijetí objednávky odešle standardním způsobem nalepením etikety a předáním dopravci. Ten jej předá zákazníkovi.

V tuto chvíli není Amazonem potvrzeno či vyvráceno, zda tuto techniku použije. Mluvčí se k tomuto odmítla vyjádřit. Patent však ukazuje, že Amazon chce využít data, která od uživatelů nasbíral, ke zkrácení doby doručování. Mimo jiné také řekl, že tato technika před-odeslání funguje výborně např. pro knihy. Ve chvíli, kdy vyjde bestseller, se dá očekávat větší množství objednávek na daný produkt a je také jednodušší odhadnout v jaké oblasti se bude nejčastěji objednávat.

Uvidíme tedy jakou cestou Amazon půjde, rozhodně se jedná opět o revoluční myšlenku, která posouvá nákupy na internetu o velký kus dopředu.

Dle názoru naší redakce se chce tímto patentem Amazon spíše zviditelnit. Zatím totiž razí spíše cestu velkých logistických center a tímto patentem by musel mít v mnoha likalitách menší pobočky, na které by zboží před-doručoval. Ve své podstatě se spíše jedná o zajištění interlí logistiky, která by měla předpokládat pohyb zboží. Otázkou také zůstává, zda nebude tento model velmi nákladný na provoz.

O autorovi Ing. Swenia Toupalik

Autorka je grafička na volné noze se zkušenostmi v oblasti webdesignu, UX a CI. Věnuje se také fotografii a vede semináře zaměřené na grafický design.

1 komentář

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
obsahovy
Seriál: Obsahový marketing v praxi – podklady pro obsahovou strategii (2. díl)

Obsahová strategie má podobný účel jako analýza klíčových slov v SEO. Představuje základní krok pro provozování úspěšného webu. A stejně...

Zavřít