PageRank.cz > SEO a SEM > Cílíte na USA? Google+ se ignorovat nevyplatí
Cílíte na USA? Google+ se ignorovat nevyplatí
Google+

Cílíte na USA? Google+ se ignorovat nevyplatí

Na jaké je vaše anglická jazyková mutace, určená pro americké uživatele, pozici na Google? Dnes už tuto otázku téměř napadá plíseň a v pomyslných internetových archivech na ni padá prach.

„Pozice“ totiž v internetovém marketingu ztrácí na významu a dvojnásob to platí i v rodišti vyhledávačů, USA. Je tomu už nějaký ten pátek, co Google zavedl Search, Plus Your World, což je v podstatě update algoritmu vyhledávače Google, který ve vysledcích vyhledávání upřednostňuje zdroje sdílené vašimi “přáteli” na sociální síti Google Plus. Ovšem Google s touto novinkou přichází velmi pozvolna a zdá se, že ji ve velkém testuje především na svém domácím trhu.

Jak svým nenapodobitelným způsobem prezentuje Rand Fishkin z MOZu, je až k nevíře, jaký má tato sociální síť vliv na podobu výsledků vyhledávání. “Plusko” dokonce ani nepotřebuje ke svému vlivu aktivní uživatele. Stačí když má dotyčná osoba účet na Google+ založený, pomocí tlačítka +1 doporučí obsah, který se jí líbí, a v tu chvíli se objeví na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání osobám, které má v kruzích. A to dokonce i u velmi konkurenčních vyhledávacích dotazů.

No a aby toho nebylo úplně málo, tak ani nepotřebujete mít nikoho ve svých kruzích na Google+ – obsah se zobrazuje i vašim kontaktům na Gmail. A máte to, říká Google! I když jste zarytí odpůrci pluska, stejně Vašim známým, přátelům a obchodním partnerům ukáže obsah, se kterým jste v interakci.

Tento trend k nám pomalu, ale jistě také přichází a jisté také je, že konvenčním SEO specialistům se líbit zrovna nebude, protože velmi výrazně zamíchá tolik oblíbenými pozicemi. Slovo “pozice” tak už navždy zůstane jen v odvětvích jako je atletika nebo erotika.

Ok. A co mám tedy s tím svým Google+ dělat?

V první řadě nepanikařte. Už prosím nechci být svědkem nějakého “Google+ šílenství”, které by volně navazovalo na “šílenství PR článků” či tolik oblíbené přetlačování ve vyhledávačích na super-konkurenční klíčová slova.

Google nám dává jasný návod, jak své konkurenty pomocí této sociální sítě porazit a není to žádná věda. V první řadě je vhodné se na této síti chovat spíše než na vietnamském tržišti jako na seriózní networkingové platformě – navazujte kontakty, diskutujte. Tedy přidávejte si kontakty, které znáte, do kruhů, zvěte na své stránky a komunikujte s nimi. Doporučujte kvalitní obsah, nenaklikávejte kde co a nespamujte.

Vytvořte si kvalitní osobní profil v angličtině, pokud tedy cílíte na USA, přidejte své weby do sekce “Contributing to”. Tento profil pak uveďte na svém webu. Pokud provozujete blog či jinak publikujete, hrdě se přihlaste k autorství.
Provozování účtu na Google+ opravdu není žádná alchymie, ani není potřeba na jeho správu najímat žádné specialisty. S přiměřeným úsilím to zvládne každý. Pokud zatím nemáte dostatek prostředků, abyste se mohli zúčastnit konference v USA, udělejte si pomyslnou konferenci z této sociální sítě a chovejte se na ní úplně stejně. Prostředky přijdou.

O autorovi Martin Kůra

Specialista na mezinárodní online marketing, obsahový a white-hat SEO nadšenec, blázen do interkulturní komunikace. Věnuje se převážně tvorbě strategií vstupu na zahraniční internet pro české firmy. Jeho krédem je "není čas, ztrácet čas". Čas, který mu zbyde, většinou provaří a projí.

2 komentáře

  1. Celkový traffic ze sítě prospěje nejen k návštěvnosti, ale i k celkovému linkbuildingu. Pro všechny stránky bych G+ určitě doporučil.
    Martin Kohout na svém webu napsal: CES 2014: Novinková všehochuťMy Profile

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
Eshop změny
Vzorové obchodní podmínky podle nového občanského zákoníku + podrobné informace na co si dát pozor!

Dnešním dnem (1.1.2014) se změnila hlavní zákonná norma upravující prodej na internetu - občanský zákoník. Nový zákon číslo č. 89/2012...

Zavřít