PageRank.cz > SEO a SEM > Dejte obsahu (svou) tvář
Dejte obsahu (svou) tvář

Dejte obsahu (svou) tvář

Možná jste zaregistrovali, že se prostřednictvím sítě Google Plus můžete přihlásit k tzv. autorství. Proč byste to dělali? No v první řadě to v tom SERPu vypadá fakt moc pěkně. No ne?

Google autorství v SERPu

Budujte osobní brand

Ano, některým podnikatelům může skutečně připadat absurdní představa, že uživatelé budou klikat na obsah jen proto, že je u něj umístěná jejich fotka.

Google autorství je víc než pěkný obrázek s různě pěkným obličejem ve výsledcích vyhledávání. Je to nový kult internetového marketingu. Vyhledávače v čele s Googlem mají rádi kvalitní obsah, o tom žádná. A jaký obsah bude kvalitnější – ten, ke kterému se někdo dobrovolně přihlásí, nebo ten, ke kterému se nikdo (radši) nehlásí? Odpověď je nasnadě. Proto v kombinaci s kvalitně vyplněným Google Plus profilem, o kterém jsem psal v minulém článku, bude v budoucnu rozhodující právě autorský obsah. Máte tak šanci získat výhodu ve výsledcích vyhledávání i na poměrně konkurenční vyhledávací dotazy. Na screenshotu níže je to třeba dotaz “Google authorship”.

Google authorship

 

Jak tedy na to autorství?

Existují i složitější návody, ale v podstatě to lze sfouknout ve čtyřech jednoduchých krocích. Tady jsou:

  1. Založte si osobní profil na Google Plus, pokud ho ještě nemáte. O výhodách správně vyplněného profilu na této síti jsem psal v minulém článku. Nepodceňte kvalitu profilu – čím kvalitnější obsah zde budete mít, tím raději vám bude Google ve výsledcích vyhledávání doporučovat.
  2. Nahrajte si do svého profilu fotku svého obličeje.
  3. Uveďte všechny své weby do sekce “Kam přispívám / Contributing to”. Samozřejmě primárně byste měli uvést weby, které chcete se svou osobou spojovat a na kterých máte publikovaný svůj autorský obsah.
  4. Na svých webech uveďte odkaz na svůj profil na Google Plus. Ať už obrázkový pomocí ikonky, jako to má Arnie, nebo textový ve znění “Google”. Na konec odkazu vložte atribut ve znění ?rel=author. 

Například: https://plus.google.com/+PageRankcz?rel=author

A je to! Čekali jste snad od Googlu nějakou zkoušku z jaderného inženýrství?

Pojďme se podívat, jak to vypadá v praxi. Zpět tedy k tomu, jak to jen náš hrdina hollywoodských filmů udělal, že jeho autorství funguje. Na jeho webu najdeme odkaz na jeho profil na Google Plus.

… proklikneme se na jeho profil…

…kde po krátkém pátrání nalezneme v sekci „Kam přispívám“ odkaz na jeho web.

Jestli vám, stejně jako rakousko-americkému umělci, autorství funguje, si můžete zkontrolovat v tomto šikovném nástroji. Přihlásíte-li se do Google Webmaster Tools, uvidíte novou věc, a sice sledování statistik webů, u kterých jste uvedeni jako autor(ka). A ten pocit vážně stojí za to.

Mimochodem, hrdinův drsnější konkurent Chuck Norris autorství zřejmě nevyznává, protože jsem jeho profil na Google Plus nenašel. Patrně proto, že se Chuck Norris neregistruje k autorství, ale autorství se registruje u něj.

O autorovi Martin Kůra

Specialista na mezinárodní online marketing, obsahový a white-hat SEO nadšenec, blázen do interkulturní komunikace. Věnuje se převážně tvorbě strategií vstupu na zahraniční internet pro české firmy. Jeho krédem je "není čas, ztrácet čas". Čas, který mu zbyde, většinou provaří a projí.

10 komentářů

  1. Pěkný článek Martine. Kompletní návod v Češtině je fajn. Authorship doporučuji většině klientům. Mně osobně to zvedlo poměrně výrazně návštěvnost z Googlu. V červenci 2013 jsem o tom psal na svém blogu.

  2. Ak si dam na web G+ autorstvo cez svoj osobny G+ profil co mam potom robit s G+ fan page k nasej stranke?

    Jedna sa o vlastny eshop kde pisem popisky produktov. Ma zmysel vobec davat si autorstvo na „clanky“ ktore su vlastne detailnejsie popisy produktov?

    • Marku, stránku na Google Plus můžete využívat jako jakoukoliv jinou fanouškovskou stránku na jiné sociální síti. To znamená ji pravidelně aktualizovat, publikovat nové věci a komunikovat s fanoušky. Dobrá praxe na sociálních sítích je využívat jak osobní profil, tak firemní/komunitní stránku. Co se týče přiřazení autorství k popiskům produktů, záleží na Vás, bude tam Vaše jméno :-) Obecně se více vyplatí autorství využívat u textů, kterými si chcete budovat nějaký brand.

  3. Google autorství je dobrá věc. Spíše tedy byla, protože teď se již zobrazuje jen jméno autora a to je ve výsledcích zapadlé a nevýrazné. Je škoda, že google takto autorství zničil, již díky tomu nelze získat více návštěvníků.
    Petr na svém webu napsal: Google změní zobrazování autorstvíMy Profile

    • Nemyslím si, Petře, že Google autorství zničil. Pouze změnil zobrazování příspěvků. Ani se mu nedivím – autoři se více soustředili na zobrazování snippetu, než na samotnou podstatu autorství a budování author ranku. Do budoucna bude hrát author rank čím dál větší roli v algoritmech Google.

      • Tak stále ještě je autorství o budování ranku autora, ale přeci jen je vidět pokles návštěvnosti a již pro samotné návštěvníky není v serpu rozdíl mezi články, které s autorstvím jsou spojeny a které ne. To, že někteří tvořili nekvalitní články je věc druhá, ne každý se touhle cestou vydal.
        Sám jsem zvědav, jak moc bude Google využívat těchto informací v algoritmu.

        Stejně si myslím, že hlavním důvodem bylo, že fotky autorů odváděli pozornost od reklam.
        Petr na svém webu napsal: Google autorství v google obrázcíchMy Profile

    • Osobně si mysmlím, že to není o fotce ve vyhledávání, i když to někteří tak chápou. Celé autorství má mnohem hlubší podstatu – autor s dobrými články a publikací na zajímavých místech pak bude mít vyšší hodnotu, než ten, kdo přijde a psát začne… Respektive to bude a je o „autoritě autora“, která bude obdobná jako „autorita webu“. Tak bych se na celou věc díval já.

  4. Velmii pekne ste prerobili tuto webstranku …a velmi zaujimave clanky…

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
Flat design
Flat design ano, či ne?

Kamkoliv se podíváme, tak tam se to hemží weby, které jsou vytvořeny v tzv. flat designu. Tedy v dvourozměrném designu...

Zavřít