PageRank.cz > Marketing > Jak oslovit uživatele reklamou na Gmailu?
Jak oslovit uživatele reklamou na Gmailu?

Jak oslovit uživatele reklamou na Gmailu?

Reklamou na Gmailu nám dal Google další příležitost, jak oslovit lidi, kteří jsou často online a pravidelně kontrolují svou emailovou schránku. V rámci reklamy na Gmailu můžete získat informace o procentu otevřených emailů v rámci kampaně, a tak je můžete dále optimalizovat tak, aby výsledky z nich byly co nejlepší.

Jak fungují reklamy na Gmailu?

Reklama na Gmailu je cílená na uživatele na základě jejich aktivity v rámci osobního účtu Gmail a je uživatelům zobrazována v kartě propagace. Emailový marketing je jeden z nejpopulárnějších kanálů pro generaci leadů.

1

zdroj: flickr.com

Inzerujete-li v obsahové síti Google a zvolili jste možnost kampaně typu všechny funkce, vaše reklamy mohou být zobrazovány i v Gmailu. Výhodou v tomto případě je, že v rámci reklamních kampaní zaplatíte pouze za otevření emailu, pokud uživatel klikne na jednotlivé odkazy, které se v emailu nachází, za tato kliknutí již nic navíc neplatíte.

Reklamní emaily jsou zobrazovány ve složce Promo akce:

2

Zdroj: google.com

Vytvoření reklamy v Gmailu

Pro vytvoření reklamy v Gmailu je třeba přihlásit se do služby AdWords, dále zvolíte svou kampaň v obsahové síti a reklamní sestavu. Kliknete na kartu Reklamy, dále na červené tlačítko + Reklama a zvolíte možnost Galerie reklam. Poté kliknete na obrázek Reklamy v Gmailu. V rámci reklam na Gmailu není možné použít remarketingové seznamy ani cílení dle segmentů trhu.

Open rate

Z marketingového systému, který používáte (např. Marketo nebo Salesforce) byste měli získat informace o výkonu vašeho emailingu. Setřiďte si dané emaily na základě open rate (tzn. procento uživatelů, kteří si email skutečně otevřeli). V Open rate započítávány pouze skutečně odeslané emaily. Tímto způsobem velice rychle a jednoduše odhalíte, které emailové kampaně byly nejúspěšnější.

Remarketing

Remarketing má co se týče reklamy opravdu velice dobré výsledky. Na základě statistik totiž dokážeme zjistit historii předchozího chování jednotlivých uživatelů a lépe tak predikovat, jak se budou chovat příště. Víme také, o jaké produkty či služby měli zájem, z jakých kanálů i zařízení se na ně dívali, a dokonce i kolikrát.

3

Zdroj: freedigitalphotos.net

I když budete mít obrovský seznam emailů, vždy se vyplatí zaměřit se zejména na uživatele, kteří na vaše emaily v posledních měsících reagovali. Nevýhodou Gmailu však v tomto případě je, že není možné zobrazovat reklamy v rámci remarketingu a v budoucnocnu tento problém s největší pravděpodobností nebude vyřešen.

Můžeme zde ale využít například cílení na základě klíčových slov. Pokud se již uživatelé zajímají o vaši značku a například provedli registraci na vašem webu, můžete si je přidat do seznamu emailů. Na email takových zákazníků pošlete emailovou kampaň, která bude obsahovat například název vaší společnosti. U uživatelů, kteří kliknou na váš email, se vyplatí investovat do reklamy na Gmailu. Kliknutím na email totiž poukázali na svůj zájem o vaše produkty.

Míra prokliku a skóre kvality

U reklam v Gmailu se ve skutečnosti skóre kvality nezobrazuje. Skóre kvality na základě klíčových slov si můžete zobrazit pouze u reklam ve vyhledávání. I když ale skóre kvality u Gmailu nemůžete zobrazit, neznamená to, že neexistuje.

Obecně platí, že čím vyšší je skóre kvality, tím nižší je cena za proklik a naopak. I v Gmailu bychom se tedy měli snažit o kvalitní a relevantní předmět emailu.

Klíčová slova související s vaší konkurencí

Proč cílit na uživatele pouze vaší značkou? S Gmail reklamou můžete cílit i na klíčová slova spojená se značkami vašich konkurentů. Je to způsob, jak jednoduchou cestou získat prodeje, které by jinak patřily vaší konkurenci. Tímto způsobem je možné zvýšit skóre kvality vašich kampaní, a tím pádem i snížit cenu za proklik.

Nezapomínejte na hloubkovou analýzu

Informace o tom, jaké procento uživatelů skutečně otevřelo váš email, je rozhodně přínosná, ale neměli bychom zapomínat ani na hlubší analýzu. Vždy bychom měli vědět, co se s emailem dělo dále. K hlubší analýze můžete použít například nástroj gmailmeter.com

Zdroj: marketingland.com, wordstream.com, google.com, advertisercommunity.com, searchengineland.com, foto:

http://www.gmailmeter.com/ – poslední řádek, odkaz na nástroj

Článek pro PageRank.cz zpracovala a dodala společnost PPCprofits.cz, specialista na služby jako jsou PPC reklamaPPC správaPPC reklama pro vyhledávače.

O autorovi Makawiel

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
WordPress dosáhl drtivé převahy na poli webových stránek: Jak se mu to povedlo?

Wordpress se stal nejrozšířenějším redakčním systémem na světě, běží na něm zhruba 30% všech webů a podle aktuálních statistik si v...

Zavřít