PageRank.cz > SEO a SEM > Jak získat odkazy pro affil weby?
Jak získat odkazy pro affil weby?

Jak získat odkazy pro affil weby?

Affiliate marketing funguje na českém internetu už delší dobu, ale až nedávno se mu začalo dostávat zasloužené pozornosti. Affiliate marketéři mají mnoho možností, jak propagovat své weby. Podívejme se na ty, které fungují.

Následující způsoby berte spíše jako inspiraci. Pro každý projekt se hodí něco jiného. Zkušený marketér se pozná podle toho, že umí z více možností vybrat ty optimální.

Zvolení konceptu webu

Hned od začátku je dobré vědět, jakou cestu se člově vydá. Obvykle jsou na výběr dvě možnosti: menší weby typu mikrostránek, nebo větší projekty až komunitní stránky.

Mnoho affil webů dobře funguje na konceptu mikrostránek. Jedná se (většinou) o několikastránkové weby vybrané na základě dat z analýzy klíčových slov nebo sledování trendů. Jsou buď optimalizovány na klíčové výrazy, nebo se naopak může jednat o flashové weby cílící na brand. Aby to tedy nebylo tak jednoduché, i u mikrostránek je velká možnost výběru.

Druhou možností jsou komplexnější až komunitní weby. Mohou obsahovat nejen běžný obsah (články, návody), ale i diskusní fórum, uživatelské profily a mnoho dalšího.

Kvalitní on-page i off-page SEO

Správně nastavený web snadněji získává zpětné odkazy.

Popsat SEO v jednom článku nejde. Kvalitní optimalizace navíc nezahrnuje jen technické aspekty (přístupné stránky, titulky, meta description), ale i kvalitní obsah. Zkušení tvůrci webů však mají obecné povědomí o tom, jak postupovat. Cenné informace poskytnou přímo vyhledávače. Doporučuji nahlédnout do nápověd Google a Seznamu. Doporučuji e-booky od Googlu Vytěžte ze svého obsahu maximum a Příručka pro začátečníky.

Ty úplně nejjednodušší metody linkbuildingu najdete v taháku pro linkbuilding – nebudu vás zatěžovat tím, jak fungují katalogy apod. Tyto metody fungují, nicméně díky jejich jednoduchosti je v konkurenčních odvětvích používá každý.

Základním pravidlem SEO a linkbuildingu je dodržování lidského faktoru. Snažte se tvořit obsah a získávat odkazy tak, aby vaše činnosti měly přínos pro lidské návštěvníky. Vyhněte se nebo omezte umělé a zakázané metody.

Vlastní a partnerské weby

Máte vlastní jiné stránky pomocí nichž můžete affil web podpořit? Nebo spolupracujete s jinými marketéry, kteří by na vás mohli odkázat? Využijte těchto možností.

Ideální je vytvořit si seznam nebo myšlenkovou mapu a do ní zahrnou všechny možnosti. Možná budete překvapeni tím, že už nyní máte k dispozici mnoho zajímavých odkazových příležitostí.

Užitečný obsah

Pokud jste odborník na vaši oblast, můžete publikovat návody a jiné odborné materiály. Příkladem je web kuchyňský-robot.info, jehož autor publikuje recenze, manuály, rady a další obsah.

Na užitečný obsah pak můžete snadno získávat odkazy z diskusních fór a dalších zdrojů. Zadávejte do vyhledávačů vhodné výrazy (jak vyrobit, jak nastavit).

Na druhou stranu si dávejte pozor na to, aby vaši aktivita byla dostatečně zúročená. Sebelepší návod je k ničemu, pokud jej pouze zkopíruje konkurence nebo si návštěvník přečte, ale nakonec přes vás nenakoupí.

Jiný zajímavý obsah

Příkladem jsou:

  • fotografie,
  • materiály od výrobce,
  • novinky,
  • rozšíření a doplňky.

Zajímavým obsahem může být i originální a nezvyklý vzhled nebo koncept webu. Takto se můžete ihned odlišit od desítek jiných šablonovitých webů.

Budování značky / komunity

Jde o běh na dlouhou trať, který se ale vyplatí, neboť se můžete stát ikonou vaší oblasti. Ukázkou je DOTA2.cz.

Touto cestou se vydává málo affiláků. Příčinou je jednak její náročnost a také to, že affiliate marketing je založen na výdělcích z cizího produktu. A ten nemusí být vždy dostatečně zajímavý (případně může časem ztratit na hodnotě).

Jestliže však zvolíte tento způsob, efektivně zpropagujete značku a získáte komunitu okolo webu, odměnou vám bude nejen výdělek, ale i množství získaných zkušeností a možnost oslovit svým sdělením masy uživatelů.

Sociální sítě

Aktivity na sociálních sítích jsou vhodné jak ke zvýšení návštěvnosti, tak budování brandu. Ukázkou jsou Facebook fanstránky. Ty mohou propagovat jak konkrétní web / značku, tak nějaké obecné téma (podnikání, zábava).

Popřemýšlejte, které sociální sítě by byly vhodné pro váš projekt a jak byste jich mohli využít. Jestliže cílíte na značku a máte web zaměřený na zábavné téma, je pro vás Facebook fanstránka výhodná. Pokud propagujete kuchyňskou elektroniku, výsledky mohou být o poznání horší.

Inzerce, reklama, nákup odkazů

Na závěr zmíním metodu, na níž má každý jiný názor. V praxi jsem se setkal i s vlivnými osobnostmi, které ji odsuzují, ale přitom potají nakupují „pozornost návštěvníků“ ve velkém.

Nákup odkazů, článků a reklamního prostoru bez atributu rel nofollow je zakázanou praktikou. Mnoho affiliate marketérů však tento způsob využívá. A dá se říct, že pokud je vše rozumně provedeno, výsledky se dostaví. Tímto vás ale nenavádím k porušování pravidel vyhledávačů. Spíše zdůrazňuji rozumný přístup :-).

U bannerů (a samozřejmě i na samotném affil webu) nezapomeňte na vhodné a výrazné CTA prvky. Inspiraci najdete na Design Reviver.

A co vy – jaké máte zkušnosti se získávání odkazů v affiliate prostředí? Používáte některé z výše uvedených, nebo máte své vlastní? Podělte se o knowhow v komentářích.

O autorovi Marek Hnátek

SEO konzultant se specializací na linkbuilding. S oblibou zkoumám chování vyhledávačů a experimentuji s různými druhy obsahu.

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
scanovani-webu
Infografika: Jak lidé prohlížejí webové stránky

Dnešní infografika nám ukáže, jak lidé prohlížejí internetové stránky a jakým způsobem je očima scanují. 

Zavřít