PageRank.cz > E-shopy > Migrace webu a SEO pro maloobchod
Migrace webu a SEO pro maloobchod

Migrace webu a SEO pro maloobchod

Migrace stránek je procesem, kterému bude muset v určitém okamžiku čelit většina maloobchodníků, aby během růstu jejich podnikání drželi krok s vyvíjejícím se elektronickým obchodem.

Web, který jste vaší firmě založili v devadesátých letech, již pravděpodobně vaší dobré reklamě příliš nepomáhá. Vhodným řešením je migrace webu, která vám umožní využívat moderní technologie. Migrace webu zachová obsah starých stránek, ale umožní jejich modernější design.

website

Dávejte si ale pozor na to, že migrace stránek je ale velice ošemetná, nechtějí-li obchodníci pochopit hodnotu SEO. Maloobchodníci si často přejí, aby jejich stránky měly konkrétní podobu. Je však nutné uvědomit si potenciální ztráty provozu, a dokonce i příjmů, pokud nebude migrace provedena správně.

Proč obchodníci potřebují migraci webu?

Důvodů, proč obchodníci potřebují migraci webu, je celá řada. Mezi nejčastější z nich patří:

Technologie

I maloobchodníci potřebují mít přístup k nejnovějším technologiím, aby šly jejich webové stránky s dobou a byly uživatelsky přívětivé. Migrace webu také ve většině případů vyřeší problém s rychlostí načítání jednotlivých stránek a zvýší použitelnost webu.

http

Branding

U malých obchodníků se často stává, že se jejich business vyvíjí a podíl na trhu se zvyšuje. V takovém případě většinou začínají přemýšlet o aktualizaci designu a uživatelského prostředí s tím, chtějí zvýšit povědomí o své značce. Velice často jsou pak vytvářeny nové webové stránky.

Tipy pro migraci webu

Přesměrování 301

Obchodníci často dělají chybu v tom, že nepřesměrují všechny stránky pomocí kódu 301, který znamená, že daná stránka byla trvale přemístěna. Toto přesměrování je nejlepším způsobem, jak zajistit, aby se uživatelům zobrazila správná stránka.

google

Pro SEO je opravdu nutné, aby byly přesměrovány všechny stránky. Vývojáři nejsou obchodníci, a proto často neví, jaké škody vám neúplné přesměrování může způsobit. Pro přesměrování všech stránek je vhodné vytvořit si mapu webu a vedle jednotlivých URL přidávat URL přesměrované.

Tip: K procházení vašeho webu existuje celá řada nástrojů, jako příklad uvádíme například Screaming Frog. Díky těmto nástrojům snadno vytvoříte seznam jednotlivých stránek.

Proč je přesměrování všech stránek důležité?

Velice častou chybou je, že stránky produktů, u kterých byl ukončen prodej, nejsou přesměrovány. Tímto způsobem ale mohou obchodníci ztratit spoustu zákazníků. URL daného produktu totiž může být přesměrována na úroveň kategorie a uživatelé si tak v případě vyhledání dané stránky mohou prohlédnout ostatní produkty v dané kategorii, které je mohou zajímat.

Ujistěte se, že dynamické stránky nejsou indexovatelné

Dynamická webová stránka zobrazuje různý obsah v závislosti na čase nebo uživateli, který na web přistupuje. Během migrace webu bude nutné zajistit, aby stránky nebyly indexovatelné. Cílem vyhledávačů je totiž nabídnout uživatelům výsledky, ve kterých se neopakují stejné nebo velice podobné stránky. Vyhledávače tedy striktně bojují proti duplicitnímu obsahu. Aby se obchodníci v tomto ohledu vyhnuli problémům s duplicitou obsahu, umisťují dynamické adresy do souboru robots.txt.

Nesnažte se měnit veškeré texty ihned

Vlastníci webu chtějí mít často v rámci přesměrování na nový web vše hotové přes noc. Měnit texty ihned však může přinést více problémů, než si myslíte. Tyto rychlé změny totiž mohou vést ke ztrátě návštěvnosti i příjmů.

Google u již déle existujících webových stránek zaregistroval důležitá klíčová slova, na jejichž základě mají webové stránky vyšší návštěvnost. Pokud veškeré texty změníte přes noc, Google může vyhodnotit, že se na vašem webu odehrály významné změny v obsahu, díky čemuž můžete ztratit návštěvnost, kterou nyní generovaly vaše stránky.

Tip: Aby váš web neztratil svou návštěvnost, upravujte texty postupně po migraci webu. Tento pomalejší přechod poskytne společnosti Google možnost registrovat změny na vašem webu, aniž byste obětovali svou SEO hodnotu.

Web responzivní vůči mobilním zařízením

Pokud provádíte změny na svém webu, nezapomeňte zajistit, aby byl responzivní vůči mobilním zařízením. Čím dál tím více uživatelů si totiž prohlíží webové stránky právě na mobilních zařízeních.

Nezapomeňte zkontrolovat rychlost načítání webu

Když uživatelé vstoupí na váš web, dají vám zpravidla jen několik sekund. Pokud se jim do té doby nenačte požadovaný obsah, odcházejí ke konkurenci. Dokonce i samotný vyhledávač hodnotí webové stránky dle rychlosti jejich načítání a ovlivňuje tak jejich zobrazování ve výsledcích vyhledávání.

Pro zjištění rychlosti načítání webu existuje spousta volně dostupných nástrojů. Google například nabízí nástroj PageSpeed Insights, díky kterému zjistíte, jak si váš web vede, co se týče rychlosti, nejen na stolních počítačích, ale i v rámci mobilních zařízení. Testovat rychlost však doporučujeme i pomocí jiných nástrojů a získaná data porovnat.

Závěr a doporučení

Pro úspěšnou prezentaci na internetu je nutné se neustále přizpůsobovat novým technologiím. V případě starších webů je proto velmi často migrace webu, za účelem možnosti využívání novějších technologií, nezbytná. Při migraci je však potřeba uvědomit si, že je nutné dodržet několik kroků, abychom nepřišli o dobré SEO hodnocení. Měli bychom dbát na to, aby migrace probíhala postupně, aby byly přesměrovány všechny stránky, a neměli bychom zapomínat ani na přizpůsobení webu vůči mobilním zařízením.

 

Článek pro PageRank.cz zpracovala a dodala SEO společnost Seoconsult.cz, specialista na optimalizace webu pro vyhledávače

Zdroj: searchengineland.com, cpcstrategy.com, support.google.com, moz.com, developers.google.com, screamingfrog.co.uk/seo-spider, developers.google.com/speed/pagespeed/insights, foto: flickr.com

 

O autorovi Makawiel

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
4 triky, jak využít microsite v marketingu

Microsite patří mezi velké buzzwords posledních let. Není divu, má totiž široké využit v online marketingu. Co je microsite a jak...

Zavřít