PageRank.cz > SEO a SEM > Nejjednodušší způsob kvalitního linkbuildingu? Budování vztahů
Nejjednodušší způsob kvalitního linkbuildingu? Budování vztahů

Nejjednodušší způsob kvalitního linkbuildingu? Budování vztahů

Na majitele webů se ze všech stran valí doporučení o nutnosti kvalitního linkbuildingu. Problém bývá s realizací a s výběrem způsobů propagace. Přesto existuje univerzální řešení vhodné pro každý obor. Je jím budování vztahů.

Nejlepší linkbuilding je takový, kdy přestanete myslet na odkazy a zaměříte se na důležitější věci. Jak postupovat? Buďte vstřícní vůči jiným lidem – zákazníkům, obchodním partnerům i konkurentům. Oslovujte je jmény. Nevnímejte je jako položky v seznamu. Oni na vás pak rádi odkáží. A bez nutnosti za to platit.

Jak budovat vztahy se zákazníky:

Budování vztahu se zákazníky – MravenčíAkvárium.cz

Navazování a vylepšování vztahů s ostatními má spoustu výhod. Jde spíše o celkový přístup než o konkrétní činnosti. Pokud se jako chytrý obchodník soustředíte na budování vztahů místo umělých metod, budete mít stabilní základ, který se dá dále rozvíjet.

Webové stránky fungují podobně jako kamenná prodejna. Na prodejně nebo v restauraci může se zákazníkem jednat váš ochotný personál. Na webu to jde také – je ale potřeba zvolit trochu jiný přístup.

Příklady budování vztahů využitelné (nejen) v linkbuildingu:

  • Používání a správné skloňování jmen
  • Identifikace a výběr influencerů
  • Rozhovory
  • Jiné formy spolupráce
  • Prozákaznický přístup
  • Aktivity na sociálních sítích
  • Egobaiting
  • Sdílení know-how
  • Otevřenost a férovost vůči ostatním
  • Zapadnutí do komunity
  • Networking a účast na akcích
  • Komentáře na blozích
  • E-mail marketing
  • Off-line marketing

Často opomíjenou metodou je krizová komunikace. Pokud si například váš nespokojený zákazník stěžuje, můžete toho i využít. Nabídněte mu kompenzaci a přiznejte případnou chybu. I když se bude jednat o „ztracený případ“ a nedomluvíte se, v očích ostatních zákazníků budete ten, kdo se k problémům postavil čelem.

Vstřícnost, ochota a utužování vztahů se zkrátka vyplácí. Možná že díky těmto činnostem nezískáte 1 000 zpětných odkazů přes noc, ale získáte něco důležitějšího – přízeň ostatních. Ne nadarmo se moderní linkbuilding přesunul z oblasti budování zpětných odkazů k budování vztahů.

Hledáte inspiraci pro utváření vztahů nebo krizovou komunikaci?

Na závěr přidávám tip na publikaci, která tu je s námi už dlouhé desítky let a představuje skvělý zdroj informací o tom, jak jednat s ostatními. Jestliže chcete vědět, jak funguje lidská povaha, přečtěte si knihu Jak získávat přátele a působit na lidi. Tato kniha je povinnou četbou nejen pro schopné linkbuildery, ale i pro všechny typy obchodníků.

O autorovi Marek Hnátek

SEO konzultant se specializací na linkbuilding. S oblibou zkoumám chování vyhledávačů a experimentuji s různými druhy obsahu.

5 komentářů

  1. Na tohle ale musíte být trochu kreativní, mít nápad a mít svou práci doopravdy rád. Tohle dnes umí jen málo lidí…
    Radek Štolpa na svém webu napsal: Jarní údržba eurookenMy Profile

  2. Ten nakreslený mravenec mě opravdu pobavil. Parádní článek!

  3. Možná se Vám bude hodit, tak přidávám tip na aplikaci, která slouží k evidenci a online kontrole skutečného umístění zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet na http://www.evidator.cz

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
Proč Google penalizoval německou SEO agenturu?

Matt Cutts, šéf oddělení boje proti spamu u Google, začátkem února oficiálně oznámil, že další tzv. SEO agentura v Německu...

Zavřít