PageRank.cz > Reklamní články > SEO optimalizace – investice do online marketingu s rozmyslem
SEO optimalizace – investice do online marketingu s rozmyslem

SEO optimalizace – investice do online marketingu s rozmyslem

Internet je plný článků a webových stránek nabízejících kde co. Jak se zviditelnit, když psát další a další texty třeba o své firmě nemá smysl, pokud nejsou správně napsány? Správně znamená tak, aby byl web či článek v moři jiných textů opravdu vidět. A to nestačí, vidět musí být taky rychle. Jak na to? Nejjednodušší je najít si na specialisty a nechat si poradit, jak na SEO optimalizaci.

SEO – to už jsem někde slyšel

SEO patří k těm termínům, o kterých všichni mluví, ale málokdo ví, oč přesně se jedná. Chodí Vám maily s nabídkou SEO optimalizace? Copywriter se vás zeptá, zda ten objednaný článek má být SEO? Tak co to vlastně je?

Toto velmi frekventované slovo je vlastně zkratkou. Doslova jde o první písmena slov Search Engine Optimization, která můžeme přeložit jako optimalizaci pro internetové vyhledávače. Vyhledávače zná každý, jsou to webová rozhraní neboli weby, kam napíšete hledaný dotaz v podobě klíčových slov a tento web pak prohledá všechny internetové stránky a najde všechny weby odpovídající zadanému dotazu. U nás jsou nejčastěji používány dva vyhledávače, a to Seznam a Google. Díky SEO se daří zvyšovat počet návštěv na optimalizované webové stránce a také počtu konverzí. Konverze je taková činnost, kterou od návštěvníků vašeho webu očekáváte, ať už je to jen prohlížení stránek, položení dotazu, objednání zboží nebo případně registrace k odběru novinek z webu.

SEO optimalizace – způsob, jak zviditelnit vaší firmu

SEO bývá označována také jako SEO optimalizace a je to v podstatě přesně definovaný způsob, jak vyhledávače přimět, aby měli právě váš web raději. Hledají totiž na základě je takzvaného fulltextového vyhledávání, tedy na základě v dotazu uvedených klíčových slov, vše, co je takovému dotazu nejbližší. A když máte SEO správně nastavené, vyhledávač váš web najde a zobrazí ho v seznamu odkazů jako jeden z prvních. Jednodušší je to vysvětlit na příkladu. Hledáte třeba malíře pokojů v Praze a takových webů nebo aspoň stránek v nejrůznějších přehledech firem nebo řemeslníků budou stovky, nebo spíš tisíce. Pokud má malíř pokojů Jan Novák web s dobře nastaveným SEO, bude v seznamu odkazů hodně nahoře, hned pod odkazy, kterým TOP pozici zajistí placená reklama. Ve výsledku pan Novák ušetří za reklamu, ale zákazníci si ho přesto rychle a snadno najdou.

Podrobný SEO audit – co to je a proč ho potřebujeme?

Aby se dal web optimalizovat, je třeba nejdříve udělat podrobnou SEO analýzu, neboli SEO audit. Co to obnáší? Jedná se vlastně o celou řadu jednotlivých analytických kroků, jako je například analýza klíčových slov, struktury webu, vstupních stránek, kontrola stránek na chyby 404, kontrola Rich Snippets Google, kontrola nastavení cache a mnoho dalších analytických kroků.

Základní analýzy

Analýza klíčových slov je vlastně podrobné prozkoumání obsahu webu a nalezení relevantních klíčových slov, tedy slov a slovních spojení, která jsou zásadní pro organické vyhledávání. Analýza struktury webu je dalším důležitým faktorem optimalizace stránek. To, jak vypadá menu, jaké jsou jeho kategorie, jak jsou umístěny jednotlivé moduly – to vše je pro další kroky zásadní. Struktura webové stránky je důležitá nejen pro vyhledávače, ale hlavně pro návštěvníky webu, kteří se musí k požadovaným informacím rychle a nekomplikovaně. Analýza vstupních stránek zase určí, z jakých webů jsou návštěvníci nejčastěji přesměrováni na cílový web. Analýza určí dosavadní stav, a pokud zjistí, že mezi vstupními weby některé chybí, doporučí zacílit na jejich doplnění. Tajemně znějící kontrola stránek na chyby 404 není nic složitého. Tato hláška se objeví vždy, když se načte neexistující URL (= jednotná adresa zdroje) webu, tedy pokud stránka, na kterou link odkazuje, buď změnila své umístění, název nebo byla dokonce zcela smazána. Pokud tomu tak je, musíme se provést takzvaný redirect, tedy přesměrování v administraci webu. Tak se obnoví funkčnost původního linku. Ale auditních kroků je ještě celá řada a pořádně je udělá jen ten, kdo se v této problematice skutečně vyzná. Investice do práce profesionálů se vám tedy určitě vyplatí.

Linkbuilding

Linkbuilding je vlastně budování zpětných odkazů, jejímž cílem je propagování webové stránky v rámci vyhledávačů Google a Seznam. Jedná se o jednu z metod SEO optimalizace, která zlepší její pozici pro vyhledávače. Je to off-page metoda, zatímco on-page metody jsou kroky prováděné přímo na optimalizované webové stránce. Je to vlastně způsob, jak zvýšit šanci, že potenciální zákazník si přečte odkaz právě na web klienta a stiskne enter. Je-li linkbuilding proveden správně, zlepšuje se pozice odkazované stránky a zvýšuje se počet návštěv.

Pokud chcete udělat linkbuilding správně, je třeba si předem odpovědět na to, jaká je vaše cílová skupina, co ji zajímá, jakým způsobem se na to asi bude dotazovat a jestli pro ně právě váš web bude tou správnou odpovědí. Míst, kam tyto odkazy umístit je mnoho, mohou to být třeba sociální sítě, různá diskusní fóra, publikované články, blogy související či rubriky informačních portálů souvisejících s tématem vašeho webu a také webové stránky obchodních partnerů. I když to vypadá absurdně, pro linkbuilding lze použít dokonce i webové stránky vaší konkurence.

Co od SEO čekat?

Vhodně zvolené nástroje SEO marketingu vybrané vždy podle potřeb zákazníka dokážou zlepšit pozice webu ve vyhledávačích během čtvrt až půl roku, a to dlouhodobě. Po skončení SEO optimalizace efekt přetrvává. Druhým výsledkem je dynamický nárůst návštěvnosti webu, která se ani po ukončení investic do SEO nesníží. Pokud je SEO optimalizace provedena správně, přinese hmatatelné výsledky, protože léty osvědčené kroky SEO marketingu v praxi skutečně fungují. Zlepšení pozic webu ve vyhledávání je jedním z nejviditelnějších výsledků. Pokud se na to podíváte z pozice zákazníka, chtěli byste se třeba proklikávat až na padesátou stránku odkazů toho, co hledáte, nebo si budete vybírat z těch odkazů, které najdete na první, maximálně druhé straně seznamu? Čím výš budete mít v seznamu odkazů svůj web, tím větší je šance, že zaujmete přesně ty návštěvníky stránek, kteří potřebují vaše služby nebo výrobky.

SEO pro eshopy?

Zcela zásadní je to u e-shopů a dalších forem online prodeje. Platí pro ně jednoduchá rovnice – čím víc lidí uvidí vaši nabídku, tím větší je šance, že někdo z nich klikne na odkaz, dostane se na vaše webové stránky a ve finále se stane vaším zákazníkem. Chcete-li efekt SEO podpořit, poraďte se o vhodném způsobu online reklamy, aby byly vaše šance být vidět ještě větší.

SEO agentury v Praze

Ve větších městech je obvykle širší nabídka všech služeb, včetně marketingových, ale kvalitní SEO agentura v Praze může skvěle fungovat i pro klienty z druhého konce republiky. Asi si taky neopravujete auto sami, nebo si netrháte sami zuby, přesto má hodně firem pocit, že SEO by klidně sami zvládli. Dobře provedená SEO optimalizace dokáže výrazně zvýšit návštěvnost webu i jeho pozici v seznamu odkazů, a to ne na pár dní, ale na několik měsíců. První krokem k SEO optimalizaci je podrobná analýza současného stavu vašeho webu.

Solidní nabídka SEO

Pokud se chcete poradit s odborníky, jak zlepšit kvalitu vašeho webu a zvýšit jeho návštěvnost, zkuste se podívat například na www.mediunit.cz. Tým firmy MEDIAUNIT.cz vám doporučí efektivní řešení a za zcela transparentních podmínek.

O autorovi zlak

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
Obliba virtuálních serverů stoupá. Víme proč!

Co si počít, když parametry běžného webhostingu nestačí, ale vlastní server by byl jako kanón na vrabce? Pokud momentálně řešíte...

Zavřít