PageRank.cz > Ostatní > Vyzkoušeli jsem Reservanto.cz a jak to dopadlo?
Vyzkoušeli jsem Reservanto.cz a jak to dopadlo?

Vyzkoušeli jsem Reservanto.cz a jak to dopadlo?

Do redakce nám dorazil dotaz, zda bychom se nepodívali na systém Reservanto.cz, prošli ho, otestovali a pak o něm nenapsali. Řekli jsme si proč by ne a tak jsme se do toho pustili a to pořádně po hlavě.

Hned na úvod je potřeba říci, co Reservanto vlastně je. Jak už název trochu napovídá, jde o klasický online rezervační systém, tedy službu, o kterou je poslední dobou mezi podnikately a firmami, které nabízejí cokoliv co se dá rezervovat na určitý čas, velmi silná poptávka. Je to poměrně logické. Přece jen ten, kdo nabídne online možnost rezervace, tak proti konkurenci v dnešní době vyhrává.

Položme si otázku – budete raději volat do své oblíbené restaurace, fitcentra nebo třeba ke svému kadeřníkovi, v pracovní době, nebo si vše rezervujete kdykoliv se to hodí přímo vám online na pár kliků? Pro všechny, kteří jsou „ze staré školy“ bude odpověď asi někde u toho telefonu, ale pro všechny, kteří jdou více s dobou bude pohodlnější internet, nebo ne?

Webová stránka Reservanto.cz

Webová stránka vypadá na první pohled moderně a přirozeně. Zatím je systém pouze v BETA verzi, což nás na první pohled trochu zaráží, jelikož se tváří projekt jako rozjetý a sebevědomý, což ovšem také není na škodu. Uvidíme, co předvede dále.

Hned na první pohled vidíme „Konečně jednoduchý a přehledný rezervační systém“, což je velmi silné tvrzení. Zkoušíme se registrovat a založit si svoji první zkušební „rezervační provozovnu“. Při registraci jsme vyzváni k zadání telefonního čísla, na které nám přichází za pár chvil ověřovací kód. Je zde vynechána klasická levná forma e-mailu, která nic nestojí, ale občas je s potvrzovacími e-maily problém, to když skončí ve SPAMu. Už za to by se dalo o systému říci, že má navrch. Přece jen majitel kadeřnictví, fitcentra nebo třeba fotoateliéru by neměl mít problém sdělit své telefonní číslo.

Po registraci do rozhraní máme na výběr, jaký druh provozovny chceme. Na první pohled je to příjemné zjištění, protože si můžete zvolit třeba ateliér, který jsme jako první otestovali. Vstupujeme do rozhraní, kde je nadefinováno vše pro ateliér. Není tedy systém udělán tak hloupě jako mnoho dalších, kde máte jeden druh rezervací a musíte si vše nastavit, to odpadá. Možnost zvolit druh provozovny tedy je pro méně zdatné uživatele internetu velkou výhodou, na druhou stranu jsem při prostudování několika druhů provozoven narazili na ne zcela optimálně nastavené mantinely. Je vidět, že se někdo v systému zamyslel, že by bylo rozumné rozdělit druhy podnikání a jejich způsoby rezervací, ale na druhou stranu je také vidět, že ne všechny profese autoři systému znají a asi se mohli u konkrétních obchodníků poptat, jak by to pro ně bylo nejlepší.

Rozhraní jako takové je poměrně jednoduché, intuitivní a dalo by se říci, že i „blbu vzdorné“. Není mu vlastně ani co vytknout. Jen občas se nám podařilo při zadávání něco přehlédnout a až po hledání „dalšího nastavení“ jsme se vrátili do původního vyplňování možností a tam funkci našli. Nebyli jsme nějak zbrklí, to ne, ale tohle se nám stávalo. Jsme poměrně zdatní počítačoví uživatelé a proto bychom měli trochu obavu, jak na tom budou ti méně zkušení.

Má systém nějaké nedotažené části

Systém je vcelku dobrý, asi bychom si ho v případě potřeby klidně vybrali, ale při jeho testování jsme narazili na několik věcí, které podle nás autor zcela nedomyslel. Je to z našeho pohledu pravděpodobně dáno tím, že je systém na začátku a vývojový team se asi moc neptal jednotlivých provozovatelů služeb, ale zamyslel se nad nimi sám. Tím chybí praxe, ale pokud nebudou vývojáři líní, určitě brzy dostanou první připomínky a systém doladí. Pak by mohl být fajn.

Vadou na kráse pro nás bylo například označování otevírací doby. Na to jsme narazili u ateliéru. Lze nadefinovat podle dnů od pondělí do neděle pro každý den, to zní dobře, ale kde jsou ty vady? Nejprve jsme s časem trochu bojovali a mysleli jsme si, že není možné nastavit pauzu na obed, nebo třeba když chcete mít jeden den volno. Pak jsme poptali podporu, která reagovala velmi rychle a vše nám vysvětlila. Ukázalo se, že systém nebude tak špatně udělán a i tyto možnosti má. Dokonce pokud máte např. každou středu od 15 do 19 hodin svůj kurz v ateliéru a je tedy pravidelně obsazený, můžete si tuto událost nadefinovat a nechat pravidelně opakovat, jako je tomu třeba u běžného kalendáře v Outlooku. Pokud je akce jednorázová, tak ji zadáte jednorázově. I přes první naše nepochopení této funkce se nakonec jeví jako funkční a dotažená. Zároveň chválíme vysvětlení podpory systému.

Druhým  problémem, který se nám nelíbil u rezervací byla pouze pevná možnost délky služby. U maséra je to jasné, ale co u foto-ateliéru? Pochopili bychom minimální a třeba i maximální možný nastavitelný čas, to aby vám někdo nepřišel do atelieru na 10 minut, ale na pevnou délku bez možností nastavení rezervujícího. Přece jen když budu chtít jít do fotoateliéru a budu si ho chtít rezervovat na 3,5 hodiny, tak nemůže mít majitel rezervován pronájem po hodinách. V tu chvíli budu sice moci naplácat za sebe do rezervace 3 nebo 4 hodinové bloky po sobě, ale není to optimální a promyšlené řešení. Věříme však, že i na tomto se zapracuje a brzy bud možno vybrat od 1 hodiny více.

Jak je to pro zákazníky?

Pro zákazníky je systém poměrně jednoduchý. Nabízí rezervaci bez nutnosti registrace, což je základ. Nedokáži si jako zákazník představit, že před rezervací něčeho se musím zbytečně registrovat a pak nic víc… Takže zde velké plus. Systém má samozřejmě i možnost registrace, takže vše v pohodě. Výhodou pro rezervující, ale nevýhodou pro majitele, je to, že systém nenechává rezervace jakkoliv ověřit a to ať už mobilem nebo mailem.

Rozhraní je čisté, poměrně jednoduché i když na první pohled poněkud nepřehledné. Když se ovšem člověk v systému zorientuje a rezervuje třeba pravidelně, tak je to už pochopitelnější. Zde je několik screenů ze samotné aplikace:

Další funkce systému

Systém je dotažen v určitých věcech, které nebývají u konkurence běžné. Například způsob, jak své zákazníky dostanete k rezervaci jsou různé – můžete jim na web dát jen tlačítko, které je do rezervačního systému přesměruje. Dále je možnost mít vlastní adresu od reservanta (např. http://masazeviktoria.reservanto.cz/) a nebo třetí možnost – nechat si generovat přímo obsah do svého webu, jako je například zde http://www.sportcentral.cz/sportoviste/detail/ukazkove-sportoviste-sportcentral-cz/10202.

Zajímavou funkcí jsou i SMS upomínky, které lze automaticky nastavit tak, že každý kdo si u vás rezervuje termín, tak hodinu před dostane připomenutí do mobilu. To jsem osobně jinde nezaznamenal a myslím, že je to dobrý krok s dobou.

Nezanedbatelnou možností jsou i online platby, které jsou přímo přes reservanto. Nepodepisujete tak další smlouvy s platebními bránami apod. Někteří obchodníci to mohou ocenit, i když třeba u maséra si osobně myslím, že bude pořád větší zájem zkasírovat za službu na místě.

Závěrečné hodnocení

I přes drobné počáteční nedostatky si myslíme, že má systém reálné základy a pokud bude naslouchat svým zákazníkům z řad majitelů podniků a bude-li jim systém přizpůsobovat, má reálnou šanci na úspěch. Přejeme mu hodně úspěchů a i vám v případě potřeby rezervačního systému doporučujeme www.reservanto.cz.

O autorovi Ing. Jan Kalianko

Věnuji se internetovému prodeji - vlastním největší český internetový obchod s módní obuví SvětBot.cz, působím jako e-shop konzultant na volné noze, píši blog e-shop konzultanta a nebo také blog o tom jak dělám e-shop. Pokud potřebujete poradit se svým e-shopem, podívejte se na mé služby a klidně se mi ozvěte. V srpnu 2015 pořádám E-shop víkend.

1 komentář

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
JSJ Code Highlight
Užitečné pluginy pro WordPress

Tento týden přinášíme pár užitečných pluginů, které by se mohly hodit všem vášnivým uživatelům webů postavených na Wordpressu.

Zavřít