Jak na analýzu klíčových slov?

Jak na analýzu klíčových slov?

Pro SEO je analýza klíčových slov naprosto nezbytná a nepostradatelná. Vypracování analýzy klíčových slov využijete při správě sociálních sítí, pro správu PPC, tvorbu materiálů k propagaci, analýzu konkurence a další. V tomto článku se dozvíte, co to vlastně analýza klíčových slov je, co je jejím smyslem a jak na ni.

Co je to analýza klíčových slov

Při analýze klíčových slov se snažíme zjistit, jaká slova či fráze lidé nejvíce hledají prostřednictvím vyhledávačů. Pokud děláme analýzu v českých podmínkách, zjišťujeme nejčastější slova použitá ve vyhledávačích Seznam a Google. Když tyto informace získáme, mohou nám pomoci k tvorbě nového obsahu webových stránek nebo k optimalizaci obsahu stávajícího. Díky použití klíčových slov či frází mohou webové stránky získat více návštěvníků nebo oslovit potencionální zákazníky.

Důležitá však nejsou pouze samotná slova, ale i důvod, který vedl k tomu, aby je zákazník vyhledával. Cílem je tedy i zjištění záměru, za kterým jsou jednotlivá slova vyhledávána. Od toho by se pak měl odvíjet také obsah webu.

Co je smyslem analýzy klíčových slov?

Smyslem analýzy klíčových slov je tedy dle výše uvedených informací zvýšení návštěvnosti webu. Výhodou zpracování tohoto seznamu je také to, že si uděláte představu o své konkurenci. Při prohlížení webových stránek konkurence se můžete inspirovat, nebo se vám zrodí plno nových nápadů. Nicméně nespoléhejte se na to, že když do obsahu zahrnete všechna klíčová slova a fráze, tak sklidíte úspěch. Tento seznam by vás měl pouze navést. Důležitější je ale samotný obsah a v neposlední řadě kvalitní zpracování webu.

Proč bychom se měli analýzou klíčových slov zabývat?

Pro SEO je analýza klíčových slov naprosto zásadní. Díky ní máte přehled slov a frází, které efektivně využíváte při tvorbě blogů, e-shopů a jiných webových stránek. Analýza je velmi důležitá také při placené propagaci (PPC).

Pokud to myslíte s tvorbou webu opravdu vážně, neměli byste tento krok vynechat hned na začátku. Kromě toho, že budete mít přehled o konkurenci, můžete se také vyvarovat mnoha chyb, které na těchto webech najdete. Při tvorbě seznamu slov se určitě dozvíte mnoho nového ohledně vašeho tématu. Nenechte se odradit její časovou náročností. Pokud si analýzu poctivě zpracujete, investovaný čas se vám několikanásobně vrátí. A nemusíte ji zpracovávat sami, můžete využít služeb některé online marketingové agentury, na trhu jich působí opravdu mnoho.

Jak postupovat při tvorbě jednoduché analýzy?

Vytvořit si seznam s klíčovými slovy není nikterak technicky náročné a zvládne to každý průměrný uživatel internetu a počítače. Pro úspěšné vytvoření je nutné pouze dodržet několik následujících kroků.

  • Vyhledat si co nejvíce informací k danému tématu za použití vyhledávačů Seznam a Google.
  • Vytvořte si jednoduchou tabulku pro lepší přehled. Do tabulky si zapisujte slova, která jste při vyhledávání použili, jaká je hledanost slov v jednotlivých vyhledávačích, cílové stránky a další. Pokud si na tvorbu tabulky netroufáte, na internetu jsou ke stažení různé šablony.
  • Pokuste se vymyslet co nejvíce slov spojených s daným tématem, která je možné použít při vyhledávání. Využijte také nástrojů ke hledání klíčových slov, které bývají obvykle součástí vyhledávačů a jsou zdarma. Můžete využít statistik z Google Analytics, nebo přímo nástroje Návrhy klíčových slov od Google. Dalšími weby a aplikacemi jsou například Bubbl.us nebo Sklik od Seznamu. Kvalitním placeným nástrojem je Marketing Miner.
  • Promažte všechny podobná slova a fráze, aby se vám v seznamu neopakovaly.
  • Jednotlivá slova z tabulky přiřaďte ke konkrétním kategoriím a podkategoriím vašeho webu.

Nyní máte připravený seznam klíčových slov a frází, které vám pomohou v následující tvorbě obsahu. Pokud si nejste jisti sami sebou nebo se vám analýza zdá příliš složitá, je možné využít i firem, které ji zpracují za vás, nebo navštívit kurz nebo školení, která bývají většinou online a zajistíte si tak mnoho užitečných informací.

O autorovi angelo

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*