Nepodceňte copywriting, je součástí úspěšného SEO

Nepodceňte copywriting, je součástí úspěšného SEO

Kdo se chce umísťovat na prvních příčkách ve vyhledávačích, tomu nezbývá než zapracovat na SEO, tedy na optimalizaci pro vyhledávače. Lidé však často zapomínají, že součástí SEO není pouze budování zpětných odkazů a zahrnování klíčových slov ve článcích. Texty musí být čtivé a hodnotné, i tohle vyhledávače dokážou hodnotit.

Důležitost obsahu na webových stránkách mnoho firem nechápe. Rozumí tomu, že texty na webu musí být dobře optimalizované, strukturované, obsahovat klíčová slova. SEO specialista vám však potvrdí, že velký efekt na optimalizaci pro vyhledávače má také třeba vedení firemního blogu.

Kvalitní SEO vyžaduje kvalitní obsah

Vyhledávače v SERPu upřednostňují ty webové stránky, které nabízí poutavý obsah. Pokud tedy máte firemní web, na němž jste zveřejnili pouze základní informace o vaší činnosti, nebo e-shop, v němž jenom prodáváte produkty, zvažte tvorbu většího množství obsahu.

Ideálním řešením je založit na webu sekci blogu a publikování zajímavých článků v tomto blogu. O čem psát? O čemkoliv, co souvisí s vaším oborem. Samozřejmě můžete publikovat články podporující vaše produkty či služby, ovšem není to nutností. Pro SEO webu je důležitá pravidelnost, vyhledávač dokáže zjistit, jestli jsou vaše texty staré a neaktuální, nebo zda jste pravidelně aktivní.

Jaké SEO metody při psaní článků používat?

Jak na kvalitní SEO za pomoci hodnotného obsahu? Jestliže se vám o digitální marketing stará marketingová agentura, případně SEO agentura, určitě obsah konzultujte s ní. Pomoci vám může jejich SEO analýza klíčových slov, případně se s nimi domluvíte na tom, že vám budou texty zajišťovat. SEO copywriting totiž není taková hračka, jak se může zdát.

Jestliže se do tvorby chcete pustit sami, dodržujte aspoň následující základy SEO v textech.

1. SEO text nemá být seznam klíčových slov

Máte několik klíčových slov, která by se v textu měla objevit, a tak se snažíte ho napsat tak, aby maximálně pasovala. Říká se tomu keyword stuffing, česky také někdy „tapetování“ klíčovými slovy. V SEO se jedná o zakázanou praktiku, již vyhledávače penalizují. S četností klíčových slov v textu to tedy raději nepřehánějte, neopakujte stejná slova. Text by pak s největší pravděpodobností byl špatně čitelný, což by nepotěšilo ani čtenáře.

Jak tedy rozumně obsáhnout klíčová slova?

Sepište si relevantní klíčová slova, jež chcete v textu na dané téma použít. Pak si připravte osnovu, vymyslete nadpisy a podnadpisy, v nichž klíčové fráze využijete. Když bude každý odstavec o daném klíčovém slově, zapadne tam přirozeně.

2. Neváhejte prolinkovat vlastní web

Máte e-shop? V tom případě se přímo nabízí možnost psát texty o vámi nabízených produktech. V každém textu pak můžete uvést odkaz na danou věc. Je to dokonce žádoucí, protože prolinkováním vyhledávači usnadňujete procházení obsahu a uživatelům přímo ukazujete cestu k produktu.

Nezapomínejte, že zy v textu by měly být rele. Vyhledávače penalizují případy, kdy vkládáte do textu nesmyslné linky.

3. Obsah musí mít přidanou hodnotu

Píšete o tom, o čem psalo už X dalších webů? V pořádku, avšak vyhledávače nejvíc ocení kvalitní obsah s přidanou hodnotou. Přidejte něco nového, nabídněte uživatelům něco, co nikde jinde nenajdou. Tím budete užiteční.

Obsah jim naservírujte v pěkně čitelné podobě, tedy strukturovaný, s podnadpisy, obrázky a videi.

4. Nezapomínejte na META data

Vyplňujte také titulek (TITLE) a popisek (DESCRIPTION). Vyhledávačům pomáhají číst obsah stránky a v SERPu se zobrazují jako úryvek textu, který má uživatele nalákat. Neplatí to tedy vždycky, Google někdy zobrazuje i jiné části textu, když uzná, že jsou vhodnější.

Nebuďte na SEO copywriting sami

Se SEO copywritingem vám může pomoci webová agentura. Vyzkoušejte se spojit s BENEFICIO, kteří se o vás postarají od A až do Z. Jejich doménou je tvorba webu, SEO optimalizace webu, PPC reklama, starají se i o sociální sítě. Prostě a jednoduše zařídí vaši kompletní existenci online.

Úklid bytu Praha V ceně je zahrnut úklid kuchyně, koupelny, pokojů a chodeb

O autorovi angelo

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*