Propagace na internetu jako součást mediálního mixu

Využití mediálního mixu (reklama v tisku, televizi, rozhlase, kině, na internetu) je nedílnou součástí marketingové komunikace, budování image značky, vytváření vztahů se zákazníky a fanoušky. Pozornost čtenářů a diváků se dnes přesouvá na internet a sociální sítě. Podle výzkumů se důvěra v klasická média snižuje a naopak se zvyšuje zájem o internet, který umožňuje uživatelům aktivní konzumování obsahu.

Obsahový marketing baví

Obsahový (content) marketing teď stojí v popředí zájmu a v online prostředí mění celý přístup. Firmy a podnikatelé začínají využívat komunikace, která přináší zákazníkům nějakou hodnotu nebo zábavu, poskytují zajímavé informace, návody, informují o novinkách. Kromě textů se hodně využívá také vizuální stránka – videa, infografika, obrázky. S těmito trendy nastává také růst vizuálních sociálních sítí, např. Instagram, Pinterest apod.

Život na síti

Sociální sítě zahrnuje do svého mediálního mixu většina zadavatelů. Firmy by si měly ale zároveň uvědomit, že není pravda, co je na internetu, je zadarmo. Také tady dávno platí, že výsledky odpovídají vynaloženému úsilí a investovaným financím. Např. posty na Facebooku mají bez placené podpory jen velmi malý dosah. Na druhou stranu originální nápad může rozvlnit vody internetu s velmi malým rozpočtem. Hitem poslední doby je spojování kampaní na sociálních sítích s klasickými médii anebo eventy – společenskými akcemi pro fanoušky nebo zaměstnance.

Monitoring internetových kampaní

Kampaně na internetu a na sociálních sítích mají velkou výhodu v tom, že se velmi dobře monitorují. Každá síť má své nástroje ke sledování dopadu komunikace – počet lajků, komentářů, sdílení. Zadavatelé by však měli sledovat také obsah komentářů, jak o nich čtenáři smýšlejí, a z této zpětné vazby pak vyvozovat další kroky směrem k cílové skupině.

O autorovi angelo

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*