Microsite patří mezi velké buzzwords posledních let. Není divu, má totiž široké využit v online marketingu. Co je microsite a jak ji využít ve svůj prospěch?
Co si představíte, když se řekne webová stránka? Většina lidí si představí obrovské portály jako je idnes.cz nebo pagerank.cz. Webové stránky mohou ale být i maličké, těm se pak zpravidla říká microsites. Microsite je malý web v rozsahu několika stránek. Její výhodou úzké téma a specializovaný obsah.
Jejich přínos je především marketingový. Proč byste měli microsite zahrnout do své marketingové strategie:
1. Vyhledávače je milují
Microsite bývají ve vyhledávání úspěšnější. Mají totiž doménu i obsah zaměřený výhradně na 1 typ produktu či služby. Z microsite budete pravděpodobně odkazovat na váš domovský web. Odkaz z microsite dobře doplní váš stávající odkazový profil. Microsite vám tak přivede další návštěvník a zákazníky.
2. Uživatelé je mají ještě raději
Prodáváte něco standardního? Třeba hrníčky, na které tisknete fotografie? Běžně tedy prodáváte mladým lidem. Ale takový hrnek s fotkou vnoučat by chtěla mít i babička. Jenže váš web mluví k mladým lidem, což je možná cool a in, ale babičku si to nezíská.
Vytvořte microsite na mísu druhé skupině – třeba babičce. Můžete zvolit zcela jiný tón komunikace, upravit grafiku nebo z vaší nabídky vybrat jen jediný produkt a oslovit jiné zákazníky způsobem, který jejím blízký. Jak se dá pojmout takové představení produktu, se dočtete v případové studii firmy Fuski.cz.
3. Podpořte brand zajímavou kampaní
Tematické kampaně obvykle nemají na webu místo, byť mají velký vliv na prodejnost. Dejme tomu, že je Olympiáda a vy chcete udělat pro zákazníky tematickou soutěž. Na web se to ale nehodí. Tak vytvořte microsite a nechte zákazníky, aby si spojili zábavu a váš produkt. Stejně to udělal třeba Orion během mistrovství světa v hokeji.
Jaké přínosy to může mít? Podívejte se na případovou studie microsite Pivovaru Svijany, microsite zvala milovníky piva na Pivní slavnosti.
Nemusí se jednat jen o soutěže nebo eventy. Patrně neznámější a nejúspěšnější microsite roku 2015 byla microsite s hrou pussywalk.cz, která zvítězila i v soutěži WebTop100 2015.
4. Budeme mít kam odkazovat z PPC
Velký problém, proč nefungují drahé PPC kampaně, jsou cílové stránky. Uživatel očekává, že jej kliknutí na inzerát přivede na stránku, kde najde odpovědi na stůj problém. Pokud odkazujete na nerelevantní stránku, bude uživatel zklamaný, odejde z webu a nic si nekoupí. Vy tak jen přicházíte o peníze.
Microsite můžete využít jako cílovou stránku pro konverze. Můžete přehledně představit svůj produkt či službu, doplnit zajímavá data i mít konverzní tlačítko či malý košík k nákupu. Uživatel má vše jako na dlani a neuteče vám nakoupit jinam. Dejme tomu, že byste si rádi sjednali pojištění odpovědnosti. Zatím nevíte, kde ho sjednáte, jen víte, že ho potřebujete. Google vám doporučí tyto 2 odkazy, oba patří ČSOB Pojišťovně.
Jeden vede na microsite, druhý na rozcestník nabídky pojištění. Na jedné máte stručné info, na druhé jste přehlcen daty, která jste nehledali. Kde asi spíše vyplníte dotazník, který vás nasměruje na schůzku s poradcem?
Jak zjistit, jestli microsite zapadne do mé strategie?
Úprava marketingové strategie a vývoj microsite stojí spoustu času a také nemálo peněz. Mnoho podnikatelů to odradí a raději nad microsites úplně přestanou uvažovat. Přitom stačí dopředu provést několik analýz a dobře zhodnotit potenciál trhu a stávající situaci. V AITOMu této analýze říkáme vstupní studie. Nicméně podobné analýzy dělá nepochybně i vaše stávající agentura. Vstupní studie vám dopředu řekne, zda a jak lze využít naplno potenciál microsite.