Když se mluví o možnostech propagace, tak většina lidí rozhodně propaguje takzvaný online marketing. Tedy možnost spojenou s internetovou propagací. Nejde však o možnost a cestu jedinou. Společně se podíváme i na jednu opět populární metodu, kterou je telemarketing. Jaké má výhody?
Call center je dostatek
Kladem je rozhodně to, že si firma nemusí své stávající a budoucí zákazníky obvolávat sama. To proto, že k tomu využije služby call centra. Daných možností je aktuálně na trhu dostatek a tak je možné vybírat podle celé řady parametrů. Ideální je přečíst si různé případové studie, ve kterých jsou data o:
- Efektivitě a úspěšnosti
- Nákladech
- Počtu uskutečněných prodejů
Nabízet a prodávat lze doslova cokoliv
Další výhodou této cesty je rozhodně také fakt, že je možné tímto způsobem nabízet a prodávat doslova cokoliv. Telemarketing si dokáže poradit jak s nabídkou služeb, tak není žádným problémem nabízet tímto způsobem i klasické zboží, z jakéhokoliv odvětví. Objednávka je realizována telefonicky a zboží je následně klasicky zasláno na zvolenou adresu.
Osobní kontakt má řadu výhody
Hlavně v tom, že se zákazník může sám zeptat na to, co mu není jasné a co o službě nebo zboží potřebuje vědět. S operátorem také může konzultovat možnosti toho, co by pro něho bylo ideální. V podstatě jde o alternativu klasického prodeje v obchodě, kde je osobní kontakt také velice důležitý.
Úspěšnost lze snadno měřit
Jak? Tím nejjednodušším měřením je možnost sečíst počet hovorů a porovnat ho s počtem uskutečněných prodejů. Lze tak změřit nejenom samotnou efektivitu, ale třeba i náklady na prodej jednoho kusu. Moderní call centra však nabízejí podstatně detailnější informace, díky čemuž je možné každý hovor posuzovat podle dalších dat, jako je třeba jeho délka, ale i to, zda byla smlouva sjednána hned na první volání.