PageRank.cz > Marketing > Jako online marketér si vystačíte s virtuálním sídlem
Jako online marketér si vystačíte s virtuálním sídlem

Jako online marketér si vystačíte s virtuálním sídlem

V posledních letech se rozrůstá počet podnikatelů, kteří si zařizují virtuální sídla. Dostanou tak adresu, kterou musí mít zapsanou jako sídlo firmy, navíc je postaráno o jejich poštu a mohou občas prostory využívat pro schůzky s klienty a partnery. Za to všechno platí mnohonásobně nižší částku než za skutečnou kancelář.

Co přesně je virtuální sídlo?

Jedná se o službu. Vyberete si poskytovatele, v jeho prostorách si zapíšete sídlo své firmy. Poskytovatel se pak stará o veškerou administrativu na místě – přijímá telefonáty, přeposílá vám poštu, která sem přijde. Většinou je možné si platit také možnost využívat v budově kancelář pro schůzky s klienty. Scházet se s nimi doma nebo někde venku v kavárně totiž není příliš profesionální.

Pro koho je vhodné?

Virtuální sídlo firmy je relativně nová záležitost, aspoň u nás v ČR. Dříve nic takového nebylo možné, vše přišlo až s nástupem moderních technologií. Právě podnikatelé pohybující se v oblasti IT využívají virtuální kanceláře nejčastěji. Fyzické sídlo vůbec nepotřebují, stačí jim počítač a připojení k internetu, pracovat mohou prakticky odkudkoliv. Tak na co si platit kancelář?

Virtuální kancelář skvěle poslouží ajťákům, online marketérům, grafikům apod. Ať už programujete, poskytujete SEO služby, tvoříte návrhy webů, živíte se copywritingem nebo se staráte o e-shop, zvládnete to nejspíš i z domova. Díky virtuálnímu sídlu ušetříte nemalé peníze za pronájem i každodenní cestu do kanceláře. Prací z domova navíc uspoříte čas strávený cestováním. Ale nejde jen o peníze a čas.

Jaké výhody kromě peněz to má?

Velmi často zmiňovanou výhodou je otázka prestiže. Virtuální sídlo si totiž můžete zařídit prakticky kdekoliv – třeba i v zahraničí. Většina českých podnikatelů ovšem volí města jako Praha, Brno, Ostrava apod. Vždy je lepší sídlit v nějakém větším městě, které všichni znají. Za prvé se k vám snadněji dostanou (dopravní infrastruktura je propracovanější), za druhé působíte tak nějak víc světově. Pražská firma prostě udělá větší dojem než společnost z nějaké malé vesnice. A pak je tu ještě jedno plus. Ve větším městě si vás určitě všimne více lidí.

Také tam budete mít větší klid. Na maloměstě budou lidé neustále řešit, jak se vám daří, s kým spolupracujete, zda máte dost zakázek, pro koho pracujete. V Praze či Brně si vás nikdo všímat nebude. A když říkáme nikdo, máme na mysli i úřady. Je známé, že kontroly ze strany úřadů jsou v Praze daleko méně časté než v menším městě. Nemají takové kapacity, aby stíhali sledovat neustále všechny.

Jsou i nějaké nevýhody?

Jedna by tu bohužel byla. Plyne z toho, že virtuální kanceláře jsou stále relativně novou záležitostí a úřady neví, jak se k nim mají postavit. Občas mívají negativní postoj a podezírají podnikatele z podvodů. Neuvědomují si ovšem, že lidé si virtuální sídlo ve velkém městě nezakládají jen kvůli tomu, aby unikli kontrolám. Obvykle je důvodem právě úspora peněz za kanceláře, které jsou zcela zbytečné pro daný obor podnikání. Je jen otázkou času, kdy úřady tohle pochopí.

Podle čeho si vybrat poskytovatele?

Sledujte zejména služby, které nabízí. Pokud vám jen zapíše virtuální sídlo, je to docela málo. Chtějte i přeposílání pošty a možnost využívat občas kancelář v místě. Můžete získat i označení firmy a IČ na budově, zpracování dopisů (naskenují vám je a okamžitě pošlou), telefonní linku s operátorem a další.

Cena se pochopitelně odvíjí od těchto služeb a také od toho, jak lukrativní adresu zvolíte. V Praze platí, že čím blíže centru, tím více si připlatíte.

Virtuální kancelář Praha vám nabídne například společnost Profi-kancelář, která patří k nejstarším poskytovatelům virtuálních sídel u nás. Postará se i o založení s.r.o. a další úkony spojené s podnikáním.

O autorovi zlak

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
Kvalitný copywriter – existuje vôbec?

V minulosti stačilo, ak tvorca textu vedel dať dokopy niekoľko riadkov o produktoch. A to stačilo na spustenie marketingovej kampane. Publikovali sa blogy...

Zavřít