4 KROKY, KTERÉ VÁM USNADNÍ VÝBĚR NOVÉHO SOFTWARE PRO VAŠI FIRMU

Výběr nového software není žádná hračka a pokud nechcete, aby vám zbyly oči pro pláč, je dobré si celý proces pořádně naplánovat. Takže, kudy na to?

Krok 1: Co chceme?

Prvním a zpravidla nejbolavějším krokem celého procesu je analýza toho, proč vlastně nový software potřebujeme a k čemu má sloužit. Jaký problém vaši firmu trápí? Co vaši lidé potřebují, aby se situace zlepšila? Jak řešíte danou situaci teď a jak by se dala vyřešit efektivněji? Kdo všechno na daných úkolech pracuje? Mějte konkrétní představu před tím, než začnete s hledáním produktu nebo dodavatele.

Nezapomeňte svůj tým po sérií výslechů i uklidnit – ne všechny novinky bývají přijímány pozitivně hned od začátku. Dejte tedy vašim lidem prostor se připravit.

Krok 2: Styčný důstojník

Ve chvíli, kdy máte vyjasněno, proč nový software pro firmu chcete a co by měl umět, je čas zvolit člověka, který bude za řešení problému zodpovědný. Dohodněte si časové a finanční podmínky. Pokud patří vaše firma mezi ty větší, měli byste zvolit zástupce každého týmu, který bude se softwarem pracovat, aby hájil požadavky svého oddělení.

Krok 3: Čas hledání

Zjišťujte u známých z oboru, u kolegů. Ptejte se na produkty, dodavatele, reference, případné zádrhele u podobných zakázek. Na internetu hledejte až na poté.

Po této fázi byste již měli vědět, zda je nový software pro firmu dostupný na trhu nebo je potřeba vyvinout nový. Nemáte-li jistotu, zda se dokážete zorientovat v přesyceném trhu, zaplaťte si konzultaci s odborníkem, který vám díky svým znalostem a zkušenostem dokáže proces hledání zjednodušit.

Krok 4: Okamžik rozhodnutí

Když máte dostupná všechna potřebná data, dejte hlavy dohromady. Diskutujte, argumentujte, zkoušejte a najděte finální rozhodnutí, pro které budou hlasovat všichni.

A rozjeďte to plné obrátky!

O autorovi angelo