Nedávno jistě webmasteři zaznamenali velké změny v žebříčku vyhledávání. Společnost Google totiž pokračuje ve změnách svého základního algoritmu s cílem lepšího hodnocení webů s relevantním a zároveň unikátním obsahem.
Kolem 10. února jste mohli zaznamenat obrovské výkyvy v žebříčku vyhledávání na jednotlivá klíčová slova. Původně zde bylo podezření, že tyto změny jsou dílem algoritmu Penguin. Toto tvrzení ale vzápětí bylo vyvráceno.
V rámci aktualizace byl také do základního algoritmu začleněn penalizační algoritmus Panda. Pro lepší pochopení situace bychom si nejdříve měli připomenout zmíněné penalizační algoritmy: Panda a Penguin.
Panda
Penalizační algoritmus Panda kontroluje jednotlivé stránky vašeho webu, zda mají dostatek obsahu a zda je tento obsah unikátní. Jak Panda funguje v praxi? Pokud byste se rozhodli, že na své stránky zkopírujete obsah, který už je na jiném webu, Google pomocí tohoto algoritmu vyhodnotí, že daný obsah už viděl dříve na jiné stránce a váš web bude penalizován. Vyhodnocuje také, jak je obsah na vašem webu přínosný pro uživatele.
Penguin
Další penalizační algoritmus, který již spoustu majitelů webů nepotěšil. Zejména, pokud sázeli na velké množství zpětných odkazů, které ale nebyly dle Googlu získány správným způsobem. Jedná se například o dříve tak oblíbené katalogy. Weby, na které tyto katalogy odkazovaly, byly opět penalizovány. Dříve platilo, že čím více zpětných odkazů web měl, tím lepší bylo SEO. Dnes už je ale vše jinak. Příliš mnoho odkazů, zejména těch nerelevantních vůči vašemu obsahu, může spíše uškodit.
Sledování výkyvů klíčových slov a jejich pozic ve vyhledávání
Ke sledování výkyvů způsobených Google algoritmem slouží například nástroj Algooro. Tento nástroj sleduje zhruba 17 000 klíčových slov až do 100. pozice s tím, že vyhodnocuje, jaké výkyvy ve vyhledávání nastaly. Výsledky, které zaznamenal v průběhu ledna, můžete vidět níže na obrázku. Všimněte si, že zhruba v polovině ledna byly výkyvy obzvláště vysoké:
K jakým změnám tedy ve skutečnosti došlo?
Dle Dana Petrovice, australského specialisty na optimalizaci pro vyhledávače z agentury Dejan Marketing, došlo k následujícím změnám:
Zpočátku si mnoho specialistů myslelo, že se jedná o aktualizaci penalizačního algoritmu Penguin. Vzápětí ale bylo zjištěno, že se jedná o širší oblast působnosti, než pouze tu, kterou zahrnuje Penguin. Tato aktualizace má skutečně globální dopad na výsledky ve vyhledávání pro všechny webové stránky.
Společnost Google se opět posunula ke svému cíli, poskytnout uživatelům kvalitní výsledky, které skutečně hledají.
Článek pro PageRank.cz zpracovala a dodala SEO (optimalizace) společnost Seoconsult.cz, specialista na SEO – optimalizace webu pro vyhledávače
Zdroj: algooro.com, dejanseo.com, searchengineland.com, google.com