Jak získat kvalitní překlad webu?

Jak získat kvalitní překlad webu?

Jestliže se rozhodnete vytvořit svůj vlastní web, měli byste také zapřemýšlet i nad jeho překladem. Tím se vám samozřejmě otevřou nové možnosti, jak získat nové čtenáře v případě blogu, nebo dokonce nové zákazníky v případě, že vlastníte e-shop. Ale jak vlastně udělat nějaký kvalitní překlad?

Překládejte jen to důležité

Je potřeba si uvědomit, které informace a texty mají být vůbec přeloženy. Přeložit by se měl veškerý obsah, menší důraz by mohl být kladen na hlášky u formulářů o úspěchu, nebo případná meta data sloužící pro roboty vyhledávačů. Primárně se zaměřte na text, který uvidí navštěvovatel stránky jako první. Pokud totiž už klienta okouzlíte, není pro něj problém si podrobnější informace přeložit pomocí online překladače.

Je potřeba provádět korekturu textu?

Řeknete si, že zkušený překladatel musí překládat desítky stran denně, a proto nemůže udělat chybu. Avšak tento pohled je velmi krátkozraký, protože je to také jenom člověk a tím pádem také dělá chyby. Nechte si proto zpracovat překlad textů kvalitní překladatelskou agenturou, která tuto službu nabízí. Mnohé z nich poté automaticky nabízejí korektury, díky kterým se přeložený text takzvaně učeše a získá na kvalitě. Rozhodně byste neměli podcenit ani lokalizaci webových stránek, zvláště pak, jedná-li se o obchod.

Nezapomeňte obsah aktualizovat

Jestliže následně přidáte nový obsah na váš web, určitě jej také nezapomeňte přeložit. Celý web by měl mít totiž jednotný koncept a není nic horšího než mít více článků v různých jazycích. Proto byste měli i nově přidaný obsah překládat, a to nejlépe zkušenou překladatelskou agenturou. Možná se vám bude zdát, že za celý překlad bude fakturovat velkou částku, avšak tato investice se několika násobně vyplatí. Získáte tím daleko širší uživatelskou základnu, než kdybyste přidávali články pouze v mateřském jazyce.

Kvalitní překlad webu je jedním ze základů jeho úspěšného fungování, a proto by jej neměl nikdo podcenit.

 

 

O autorovi angelo