Překvapivá fakta o reklamních předmětech. Věděli jste, že…

Překvapivá fakta o reklamních předmětech. Věděli jste, že…

Různé druhy reklamních předmětů se v marketingu používají už desítky let a i dnes, v době informačních technologií, se v propagačních strategiích firem stále drží na špici. Proč? I když by se možná mohlo zdát, že trička s potisky nebo propisky s firemním logem už jsou „out“, podle nejnovějších průzkumů je pravdou spíš opak. Nevěříte? Ukážeme vám několik čísel, které vás přesvědčí.

Propagační předměty jsou jedním z nejzajímavějších marketingových nástrojů. A to dokonce i v dnešní době, kdy se většina komunikace firem přesunula na internet. Praktický dárek nebo malá pozornost věnovaná zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům, vám totiž mohou prokázat mnohem větší službu, než jste možná tušili. Výsledky mezinárodních studií hovoří jasně – propagační předměty a reklamní textil jsou klíčem k úspěchu.

Už v roce 2017 Mezinárodní Asociace Propagačních Předmětů (PPAI) přišla na to, že firemní dárečky mají u spotřebitelů velký úspěch a jen 20 % obdarovaných reklamní předmět odmítne. Pokud se vám to zdá jako vysoké číslo, nabízí PPAI zajímavé srovnání – videoreklamu přeskočí přibližně 68 % uživatelů a celých 66 % přepne, když se objeví reklamy v televizi. O něco lépe už na tom jsou reklamy v rádiu, snad proto, že přeladit bývá na některých přístrojích stále ještě trochu složitější. I tak je však nechce poslouchat celých 46 % lidí. Stejné procento spotřebitelů se také po čase odhlásí z odběru newsletterů. Z tohoto pomyslného souboje tedy reklamní předměty vycházejí jako jasný vítěz.

Pokud vás zajímá, co přesně se děje s reklamními produkty, které si od vás spotřebitelé vezmou, pak vězte, že neuvěřitelných 18 % si je ponechá déle než 11 let! Asi vás tedy nepřekvapí, že 8 z 10 spotřebitelů tak vlastní jeden až deset propagačních produktů.

Rozhodně se tedy vyplatí zvážit, zda propagační předměty můžete využít i ve vaší marketingové strategii. Pokud ano, zkuste vsadit třeba na tašku s potiskem. Ta je totiž jednoznačně nejoblíbenější a například v USA poutá mnohem více pozornosti než jakýkoliv jiný reklamní produkt. Podle výzkumů může jedna taková potištěná taška získat dokonce až 6 000 impresí (prohlédnutí), což rozhodně není málo. Pokud navíc cílíte na ženy, s taškou máte vyhráno. Mezi něžným pohlavím totiž jde o nejoblíbenější reklamní předmět.

Nyní už víte všechno potřebné k tomu, abyste mohli převálcovat konkurenci, která žije v domnění, že reklamní předměty už dávno „nefrčí“. Využijte toho, že celých 48 % spotřebitelů by chtělo dostávat firemní dárečky častěji, a zakomponujte tuto myšlenku do své marketingové strategie.

O autorovi angelo

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*