Pinterest je jedním z nejzajímavějších internetových projektů, který rychlostí růstu přeskočil veškeré sociální sítě, mimo Tumblr. Nabízí obrovský potenciál pro majitele internetových obchodů. Ačkoliv vznikl teprve v roce 2009, nyní má kolem 200 milionů uživatelů a stal se skvělým doplňkem i pro internetové magazíny a blogy. Podíváme se na to, jak správně Pinterest využívat a na jakou komunitu je zaměřený.
Pokud Pinterest nevyužíváte, měli byste přinejmenším znát jeho účel, jedná se o virtuální nástěnku, kam si můžete připíchnout vše zajímavé, od webů a článků na internetu až po fotky nebo příspěvky jiných uživatelů. Spolehlivě nahradí vaší ledničku i korkovou nástěnku v kanclu. Umožňuje sledovat ostatní uživatele, komentovat jejich příspěvky nebo dokonce propojit účet s Facebookem nebo Googlem.
Kdo tvoří komunitu Pinterestu
Pinterest je zejména „dámskou sociální sítí“ a svědčí o tom procentuální podíl zaregistrovaných mužů a žen. Žen je zde celých 79%. Pokud provozujete magazín či obchod zaměřený na uživatele něžného pohlaví, neměl by vám na webu chybět odkaz na Pinterest a možnost sdílení.
Pokud se podíváme na profese, Pinterest využívají zejména designeři, studenti, ženy na mateřské dovolené, učitelé a blogeři (profi blogeři i nadšenci). Ze studentů to jsou to z 84% vysokoškoláci.
Věk a připojení
Jak už je to dnes běžné, většina lidí přistupuje k Pinterestu přes mobilní zařízení.
Podíváme se na přesnější rozdělení:
- Tablet – 58 %
- Telefony – 30%
- PC/Notebooky – 12%
Nyní se podíváme na věkové zastoupení, zde je již patrné, že se jedná zejména o maminky.
Růst Pinterestu
V následujícím grafu z minulého roku můžete sledovat, že Pinterest překonal ve svém růst dokonce i Facebook, kde jsou již „všichni“.
Pinterest pro byznys
Na Pinterestu se točí zejména příspěvky týkající se módy, receptů, zdraví, motivace a návodů. Lidé zde rádi sdílí, co si nakoupili a to dělá z Pinterestu nástroj, který dokáže výrazně podpořit prodej. Polovina uživatelů Pinterestu má podle statistik děti a většina uživatelů patří mezi majitele Facebook účtu. Pokud Pinterest ještě nevyužíváte, možná je na čase o tom začít uvažovat, o popularitu se zde stará i rychlost registrace a možnost přihlašování přes FB/G+.