Tvorba loga nemusí být drahá, ale neváhejte do ní investovat

Vlastní logo má snad každá společnost, a pokud jej vy ještě nemáte, je nejvyšší čas to napravit. Jednat byste měli i v případě, že logo působí zastarale a neodpovídá současným trendům. Čas od času je potřeba ho modernizovat, dělají to i velké značky. Třeba taková Pepsi své logo měnila v roce 1898, 1905, 1906, 1940, 1950, 1962, 1973, 1991-92, 1998, 2003 a pak ještě jednou. Hodně se vyvíjelo, původně obsahovalo pouze nápis, poté byl přidán obrázek víčka, který se vyvinul do nynějšího barevného kruhu. Logo společnosti Pepsi se tedy rozhodně posouvalo směrem k vizualitě a jednoduchosti. Vy byste měli udělat to stejné!

Kolik stojí tvorba loga? Stovky i tisíce. Kvalitní logo můžete pořídit pod pět set korun, nebo za něj zaplatit tři tisíce. Ne vždy je pravidlem, že za kvalitu se platí. Nemusíte vybírat nejdražší nabídku, abyste získali logo, které vaši firmu dokonale vystihne. Jaké by vůbec dobré logo mělo být a čím se vyznačuje? Kde ho poptávat?

Co dělá dobré logo?

Je logo dobré? Odpověď na tuto otázku není snadná, často jde o věc osobního vkusu. Objektivně však můžeme jmenovat pár kritérií, která poukazují na to, že bylo logo výborně navrženo. Zkuste se zamyslet nad tím svým současným.

Vizuální prvky

Loga jsou složena z typografických prvků, grafiky a barev. Jelikož je každé logo vnímáno především vizuálně, font je kolikrát mnohem důležitější než samotný obsah slov. Patkové písmo se hodí k jiné společnosti než bezpatkové, hravé písmo je vhodné pro hračkářství, absolutně nevhodné pro advokátní společnost a tak by se dalo ještě pokračovat. Dobré logo by samozřejmě nemělo obsahovat příliš mnoho textu, má být hlavně vizuální, nemá nutit lidi, aby ho zdlouhavě četli.

Co se týče barev, správná volba je extrémně důležitá. Tmavší barvy mohou vyvolávat negativní a ponuré pocity, veselé barvy v lidech probudí kladný dojem.

Nesmírnou roli hraje také kompozice, tedy spojení písma, grafických prvků a barev dohromady. Dobrá loga používají osvědčené poměry (pravidlo třetin, zlatý řez atd.).

V neposlední řadě je potřeba nechat logo trochu dýchat. Nemělo by být obrovské, méně zkušení designéři se tedy častokrát snaží nacpat spoustu informací do malého prostoru. To ale rozhodně není cesta správným směrem. Logo by mělo dostat svůj prostor, být vzdušné a čisté.

Odlišnost od ostatních

Firemní logo by mělo pomoct firmu jednoznačně identifikovat. Není tedy vhodné používat logo podobné logu jiné firmy. Chtějte být jedineční a prezentujte se jedinečným způsobem.

Relevantnost

Je hezké, když už z loga jde pochopit, čím se firma zabývá. Ne vždy je to možné, ale pokud lze váš obor podnikání symbolizovat jednoduchým obrázkem, proč toho nevyužít?

Jednoduchost

V jednoduchosti je krása. Skvělé logo na míru by prý mělo být schopno upoutat i řidiče, který se řítí po silnici vysokou rychlostí. Nenuťte lidi, aby logo dlouze studovali, buďte v něm raději struční a věcní. Méně je totiž někdy více.

Nadčasovost

V logu by se neměly moc odrážet aktuální trendy. Jak bylo zmíněno v úvodu, designové trendy se sice mění a je v pořádku, když své logo omladíte třeba po deseti letech, rozhodně ale není vhodné měnit ho každé tři roky. Tím byste své zákazníky, současné i potenciální, spíše zmátli.

Adaptivita

Logo by mělo obstát ve všech typech médií, fyzických i digitálních. Je vhodné, když vám logo grafik dodá i s logotypem, v různých velikostech a formátech, ať ho můžete používat na webu, na mobilních zařízeních i pro digitální tisk.

Jak zřejmě tušíte, naplnit všechna tato kritéria zvládne nejlépe profesionální grafik, který má s návrhem log zkušenosti. Jeho práce něco stojí, avšak vyplatí se vám.

Stále nejste přesvědčeni, že je tvorba loga něčím, za co byste měli platit?

Pojďme si tedy ještě přiblížit, co všechno vám vlastně dobré logo přinese.

Uděláte s ním první dojem

První dojem je ve světě podnikání velmi důležitý – zákazníci se kolikrát rozhodnou, zda mají zájem o vaše zboží či služby během pár sekund. Logo a název firmy jsou první věcí, kterou potenciální zákazníci uvidí. Stručně řečeno, logo dává najevo, co nabízíte, zapouzdřuje vaši značku, identifikuje vaši společnost a dělá ji jedinečnou.

Vydrží na dlouho

Logo od profesionála vydrží dlouhé roky, protože profesionální grafik ví, jak má logo navrhnout, aby odpovídalo vašemu odvětví a cílovému trhu. Najmutí profesionálního grafika je tedy dlouhodobá investice, která se rozhodně vyplatí. Výsledkem bude malé umělecké dílo.

Efektivní branding

Branding je pro podnikání zásadní, ať už se pohybujete v jakémkoliv oboru. Dokáže propagovat vaši značku a přidat jí hodnotu.

Větší důvěryhodnost

Amatérské logo vyvolá dojem, že nemáte dostatek peněz ani na zaplacení grafika. Dejte svým potenciálním klientům naopak najevo, jak profesionální firma jste. Budete působit důvěryhodněji a stabilněji.

Kde sehnat profesionálního grafika?

Možná už o nějakém víte. Pokud ale ne, zkuste se poohlédnout třeba na Stovkomatu. Portál Stovkomat.cz je místem, kde můžete za dobré ceny sehnat nejrůznější jednoduché i složitější služby a mezi nimi právě i návrh loga. Jsou tam desítky nabídek, z nichž si můžete vybírat podle ceny i počtu recenzí grafiků. Stovkomat vás přesvědčí, že za dobré logo není nutné utrácet tisíce korun, i grafici s levnějšími službami mají mnohdy velmi dobré hodnocení. Při výběru si nezapomeňte prostudovat také detaily nabídek, někteří grafici nabízí v ceně logo manuál, zdrojová data, až 5 návrhů či až 99 bezplatných revizí.

Nečekejte, nikdy nebyla lepší chvíle pro pořízení nového loga než nyní. Restartujte svou firmu vizuálně, s novým logem mohou přijít i nové barvy a kompletní změna identity.

O autorovi angelo

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*