Jak oslovit uživatele reklamou na Gmailu?

Jak oslovit uživatele reklamou na Gmailu?

Reklamou na Gmailu nám dal Google další příležitost, jak oslovit lidi, kteří jsou často online a pravidelně kontrolují svou emailovou schránku. V rámci reklamy na Gmailu můžete získat informace o procentu otevřených emailů v rámci kampaně, a tak je můžete dále optimalizovat tak, aby výsledky z nich byly co nejlepší.

Jak fungují reklamy na Gmailu?

Reklama na Gmailu je cílená na uživatele na základě jejich aktivity v rámci osobního účtu Gmail a je uživatelům zobrazována v kartě propagace. Emailový marketing je jeden z nejpopulárnějších kanálů pro generaci leadů.

1

zdroj: flickr.com

Inzerujete-li v obsahové síti Google a zvolili jste možnost kampaně typu všechny funkce, vaše reklamy mohou být zobrazovány i v Gmailu. Výhodou v tomto případě je, že v rámci reklamních kampaní zaplatíte pouze za otevření emailu, pokud uživatel klikne na jednotlivé odkazy, které se v emailu nachází, za tato kliknutí již nic navíc neplatíte.

Reklamní emaily jsou zobrazovány ve složce Promo akce:

2

Zdroj: google.com

Vytvoření reklamy v Gmailu

Pro vytvoření reklamy v Gmailu je třeba přihlásit se do služby AdWords, dále zvolíte svou kampaň v obsahové síti a reklamní sestavu. Kliknete na kartu Reklamy, dále na červené tlačítko + Reklama a zvolíte možnost Galerie reklam. Poté kliknete na obrázek Reklamy v Gmailu. V rámci reklam na Gmailu není možné použít remarketingové seznamy ani cílení dle segmentů trhu.

Open rate

Z marketingového systému, který používáte (např. Marketo nebo Salesforce) byste měli získat informace o výkonu vašeho emailingu. Setřiďte si dané emaily na základě open rate (tzn. procento uživatelů, kteří si email skutečně otevřeli). V Open rate započítávány pouze skutečně odeslané emaily. Tímto způsobem velice rychle a jednoduše odhalíte, které emailové kampaně byly nejúspěšnější.

Remarketing

Remarketing má co se týče reklamy opravdu velice dobré výsledky. Na základě statistik totiž dokážeme zjistit historii předchozího chování jednotlivých uživatelů a lépe tak predikovat, jak se budou chovat příště. Víme také, o jaké produkty či služby měli zájem, z jakých kanálů i zařízení se na ně dívali, a dokonce i kolikrát.

3

Zdroj: freedigitalphotos.net

I když budete mít obrovský seznam emailů, vždy se vyplatí zaměřit se zejména na uživatele, kteří na vaše emaily v posledních měsících reagovali. Nevýhodou Gmailu však v tomto případě je, že není možné zobrazovat reklamy v rámci remarketingu a v budoucnocnu tento problém s největší pravděpodobností nebude vyřešen.

Můžeme zde ale využít například cílení na základě klíčových slov. Pokud se již uživatelé zajímají o vaši značku a například provedli registraci na vašem webu, můžete si je přidat do seznamu emailů. Na email takových zákazníků pošlete emailovou kampaň, která bude obsahovat například název vaší společnosti. U uživatelů, kteří kliknou na váš email, se vyplatí investovat do reklamy na Gmailu. Kliknutím na email totiž poukázali na svůj zájem o vaše produkty.

Míra prokliku a skóre kvality

U reklam v Gmailu se ve skutečnosti skóre kvality nezobrazuje. Skóre kvality na základě klíčových slov si můžete zobrazit pouze u reklam ve vyhledávání. I když ale skóre kvality u Gmailu nemůžete zobrazit, neznamená to, že neexistuje.

Obecně platí, že čím vyšší je skóre kvality, tím nižší je cena za proklik a naopak. I v Gmailu bychom se tedy měli snažit o kvalitní a relevantní předmět emailu.

Klíčová slova související s vaší konkurencí

Proč cílit na uživatele pouze vaší značkou? S Gmail reklamou můžete cílit i na klíčová slova spojená se značkami vašich konkurentů. Je to způsob, jak jednoduchou cestou získat prodeje, které by jinak patřily vaší konkurenci. Tímto způsobem je možné zvýšit skóre kvality vašich kampaní, a tím pádem i snížit cenu za proklik.

Nezapomínejte na hloubkovou analýzu

Informace o tom, jaké procento uživatelů skutečně otevřelo váš email, je rozhodně přínosná, ale neměli bychom zapomínat ani na hlubší analýzu. Vždy bychom měli vědět, co se s emailem dělo dále. K hlubší analýze můžete použít například nástroj gmailmeter.com

Zdroj: marketingland.com, wordstream.com, google.com, advertisercommunity.com, searchengineland.com, foto:

http://www.gmailmeter.com/ – poslední řádek, odkaz na nástroj

Článek pro PageRank.cz zpracovala a dodala společnost PPCprofits.cz, specialista na služby jako jsou PPC reklamaPPC správaPPC reklama pro vyhledávače.

O autorovi Makawiel

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*