Máte blog, obsahové webové stránky a chtěli byste linkovat „problematické“ weby pro vyhledávače? Mějte se na pozoru.
Férový obsah
Vaše stránky, ať už se oborově věnují čemukoliv, by měly obsahovat takové články, které svými texty mají šanci oslovit, zaujmout. Neměli byste v první řadě psát články za účelem velkého ohlasu (bulvární témata atp.). Získáte tím sice krátkodobou návštěvnost, pozornost, ale z dlouhodobého hlediska budování kvalitního obsahu tím ztratíte na věrohodnosti. Přesněji nebudete pro své klienty/čtenáře seriozní. Když budete psát články, vždy se ještě před samotnou přípravou zamyslete, co svému čtenáři předáte, jak na něj zapůsobíte, jak vás může on sám vnímat. Snažte se držet pouto se čtenářem. Může vám být jedno, odkud přišel, jestli jde o pravidelného návštěvníka, nebo někoho kdo zabloudil z vyhledávače nebo sociální sítě. Důležité je v textu „navázat vztah“ a vzbudit důvěru. Pokud píšete pro webové stránky o počítačových hrách na PC a konzolích, není problém tam dát článek o herní aplikaci na mobilu. Koneckonců proto tam čtenář přišel. Trochu jiná situace je, když máte na herní web vložit třeba článek o pěstování kaktusů na Kubě. Další problém může nastat, když se věnujete nějakému ošemetnému tématu, které potřebujete doplnit relevantními odkazy. Tam pak nastupuje strašák v podobě případných penalizací ze strany vyhledávačů a i pochybnosti na straně čtenáře. Samozřejmě, můžete si za peníze najmout odborníky, ale radíme si dávat pozor.
Férový vztah se čtenářem
Vedle obsahu, který má hlavu a patu a přináší čtenáři užitečné informace, bystě měli být ke svým návštěvníkům zcela upřímní. Můžeme si dát několik ukázek, jak to má vypadat. Příkladem může být odborný web zaměřený na současný fenomén obchodování s kryptoměnami jako je Bitcoin. Solidní web se snaží své čtenáře v oblasti kryptoměn vzdělávat, přinese jim ucelenou informaci o tom jak Bitcoin a další kryptoměny fungují, jakým způsobem probíhá jejich těžba, kde je obchodovat a tak dále. Na stránkách jsou uvedeny informace s varováním, že obchodování může vést ke ztrátě kapitálu a další varování. A k tomu čtenář dostane veškeré informace, podle nichž se může dále rozhodovat, pokud bude mít zájem založit si třeba peněženku na kryptoměny. Podobně to má i web zaměřený na sázkaře. V tomto případě pro změnu zase platí, že se jedná o hazard, což vám ale na solidních stránkách nikdo vymlouvat nebude. Naopak zde opět dostanete užitečné rady pro sportovní sázení s nejlepšími online kurzy, představí vám zdě různé systémy pro vsázení s jejich výhodami a nevýhodami a dovíte se zajímavé informace k dané problematice. Opět příklad jasně daného vztahu se čtenářem. Takové weby se samozřejmě neobejdou bez odkazování na zdroje, které se vyhledávačům nemusí líbit. Je proto dobré dobře vybírat, koho budete tzv. linkovat.
Férový vztah s vyhledávačem
Jak ale reagovat na komerční nabídky na linkování z vašeho webu/blogu na jiný server? Platí velká obezřetnost. Každý tvůrce webu se snaží obsah optimalizovat pro vyhledávače a nedávat záminku k nějakým potížím. Za to, kdo vás linkuje, nemůžete, nijak to neovlivníte. Ale opačný směr už je ve vaší režii a vyhledávače si toho dobře všímají. Pokud tedy řešíte na svém blogu nebo webu SEO alespoň na nějaké základní úrovni, odkazování byste měli věnovat pozornost. Když totiž budete „ukazovat“ ze svého kvalitního webu na tzv. SEO Sommera, je to zároveň i vaše minus a vyhledávače vás za to mohou potrestat. Pochopitelně, pokud píšete článek na nějaké téma, kam se vám odkaz hodí, chybu neuděláte, ale jakmile tím orazítkujete půlku článku, nebo i větší část svého webu, máte zaděláno na problémy. Výsledkem může být až ban stránky vyhledávačem, ne jen penalizace. Vždy tedy postupujte s rozvahou u linkování na weby s tématikou drog (léků), hazardu a porna. Navíc je potřeba ještě vnímat právní stránku celé věci jako je šíření toxikomanie, propagace hazardních firem bez platné licence atd. Dříve než se pustíte do budování obsahu svého webu, dobře si rozmyslete témata a další možnosti v linkování obsahu.
Foto: Pixabay