Cílíte na USA? Google+ se ignorovat nevyplatí
Google+

Cílíte na USA? Google+ se ignorovat nevyplatí

Na jaké je vaše anglická jazyková mutace, určená pro americké uživatele, pozici na Google? Dnes už tuto otázku téměř napadá plíseň a v pomyslných internetových archivech na ni padá prach.

„Pozice“ totiž v internetovém marketingu ztrácí na významu a dvojnásob to platí i v rodišti vyhledávačů, USA. Je tomu už nějaký ten pátek, co Google zavedl Search, Plus Your World, což je v podstatě update algoritmu vyhledávače Google, který ve vysledcích vyhledávání upřednostňuje zdroje sdílené vašimi “přáteli” na sociální síti Google Plus. Ovšem Google s touto novinkou přichází velmi pozvolna a zdá se, že ji ve velkém testuje především na svém domácím trhu.

Jak svým nenapodobitelným způsobem prezentuje Rand Fishkin z MOZu, je až k nevíře, jaký má tato sociální síť vliv na podobu výsledků vyhledávání. “Plusko” dokonce ani nepotřebuje ke svému vlivu aktivní uživatele. Stačí když má dotyčná osoba účet na Google+ založený, pomocí tlačítka +1 doporučí obsah, který se jí líbí, a v tu chvíli se objeví na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání osobám, které má v kruzích. A to dokonce i u velmi konkurenčních vyhledávacích dotazů.

No a aby toho nebylo úplně málo, tak ani nepotřebujete mít nikoho ve svých kruzích na Google+ – obsah se zobrazuje i vašim kontaktům na Gmail. A máte to, říká Google! I když jste zarytí odpůrci pluska, stejně Vašim známým, přátelům a obchodním partnerům ukáže obsah, se kterým jste v interakci.

Tento trend k nám pomalu, ale jistě také přichází a jisté také je, že konvenčním SEO specialistům se líbit zrovna nebude, protože velmi výrazně zamíchá tolik oblíbenými pozicemi. Slovo “pozice” tak už navždy zůstane jen v odvětvích jako je atletika nebo erotika.

Ok. A co mám tedy s tím svým Google+ dělat?

V první řadě nepanikařte. Už prosím nechci být svědkem nějakého “Google+ šílenství”, které by volně navazovalo na “šílenství PR článků” či tolik oblíbené přetlačování ve vyhledávačích na super-konkurenční klíčová slova.

Google nám dává jasný návod, jak své konkurenty pomocí této sociální sítě porazit a není to žádná věda. V první řadě je vhodné se na této síti chovat spíše než na vietnamském tržišti jako na seriózní networkingové platformě – navazujte kontakty, diskutujte. Tedy přidávejte si kontakty, které znáte, do kruhů, zvěte na své stránky a komunikujte s nimi. Doporučujte kvalitní obsah, nenaklikávejte kde co a nespamujte.

Vytvořte si kvalitní osobní profil v angličtině, pokud tedy cílíte na USA, přidejte své weby do sekce “Contributing to”. Tento profil pak uveďte na svém webu. Pokud provozujete blog či jinak publikujete, hrdě se přihlaste k autorství.
Provozování účtu na Google+ opravdu není žádná alchymie, ani není potřeba na jeho správu najímat žádné specialisty. S přiměřeným úsilím to zvládne každý. Pokud zatím nemáte dostatek prostředků, abyste se mohli zúčastnit konference v USA, udělejte si pomyslnou konferenci z této sociální sítě a chovejte se na ní úplně stejně. Prostředky přijdou.

O autorovi

2 komentáře

  1. Celkový traffic ze sítě prospěje nejen k návštěvnosti, ale i k celkovému linkbuildingu. Pro všechny stránky bych G+ určitě doporučil.

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*