Současná krize, jež stále panuje v souvislosti s epidemií koronaviru, jasně ukázala, jak je důležité v podnikání nespoléhat pouze na kamenné prodejny, ale cílit také na obchodování na internetu. Ti z vás, kteří již před zmíněnou krizí měli svůj vlastní eshop, nemuseli tolik spoléhat na různé podpory od státu a čekat, až jim po dlouhých měsících znovu bude umožněno provozovat jejich klasické prodejny. Situace je sice nyní již lepší, nicméně nikdo přesně nemůže vědět, zda se v budoucnu obchody opět nebudou zavírat, případně nějak omezovat. Proto je dobré si i nyní vytvořit eshop. Ideálním řešením se jeví realizace eshopu na míru od specializované firmy, jež vám umožní váš internetový obchod napojit na moderní ekonomické a účetní programy a systémy, díky nimž bude provozování eshopu snadnou záležitostí.
Proč mít vlastní eshop?
Nákupy přes internet jsou v oblibě už mnoho let, teprve dnes se ale ukazuje, jak jsou důležité, neboť se v uplynulém roce prakticky všechny nákupy přesunuly právě do online prostředí. Lidé si na nakupování po internetu zvykli a dá se tudíž předpokládat, že u něj nadále ve značné míře zůstanou. Kdo z prodejců nejrůznějších druhů zboží a služeb dnes nemá internetový obchod, ten jakoby nebyl. Zbytečně pak přichází o možné zákazníky, tím pádem také o tržby a zisky. Přitom se dá najít pro eshop řešení, které není nijak drahé a složité.
Jak si nechat udělat eshop?
První možností je volba takzvaného krabicového eshopu. Ten je vytvořený předem, má určitou šablonovitou strukturu, do níž se už jen zakomponují konkrétní produkty, ceny a další prvky klienta. Ne vždy však tento model může být ideální, neboť jistě máte své specifické představy. Proto je lepší zvolit spíše druhou možnost, kterou představuje eshop na míru.
Realizace eshopu na míru začíná vždy úvodní konzultací, kde si s vybranou firmou, jež vám nový internetový obchod bude zařizovat, vyjasníte své představy a požadavky. Následuje důkladná analýza trhu, klíčových slov a dalších parametrů, na jejichž základě vám firma zhotoví eshop s grafikou, která přesně zapadne do koncepce vaší společnosti a zacílí na určitou skupinu zákazníků a klientů.
Součástí tvorby a propagace eshopu je rovněž online marketing a SEO optimalizace. Ta je důležitým bodem, neboť díky ní bude váš internetový obchod dobře viditelný, což se samozřejmě projeví na počtu lidí, kteří jej navštíví a zakoupí si zde zboží či služby. SEO optimalizace se často podceňuje. Zejména lidé, kteří si dělají eshop svépomocí, pak nemohou v online prostředí uspět.
Propojení eshopu s účetními a dalšími ekonomickými programy
Tvorba eshopu na míru má ještě další výhodu. Příkladem budiž společnost
AiVision, s.r.o., jež nabízí možnost propojení eshopu s moderními ekonomickými a účetními systémy. Zvolit tak lze třeba eshop Helios, díky němuž nebude nutné vést dvě databáze zboží kvůli importu skladových zásob na internet, případně přenosu objednávek nazpět. Další variantami jsou propojení eshopu s programy Pohoda, Money, Cezar atd. Aktuálně navíc zmíněná firma poskytuje vylepšenou verzi eshopu s novou grafikou, rychlejším a intuitivnějším provozem, který umožňuje nové možnosti plateb přes stále populárnější Google Pay či Apple Pay.
Eshop na míru není tak drahým řešením, jak se mnozí domnívají. Rozhodně stojí za úvahu se spojit s odborníky, kteří přesně vědí, co dnešní prostředí internetu vyžaduje. Bez kvalitně provedeného eshopu se do budoucna jednoduše neobejdete, chcete-li být ve svém podnikání úspěšní a mít co nejvíce zákazníků a klientů. Mějte na paměti, že i vy určitě často kupujete nejrůznější zboží online. Není tedy důvod, proč se tomuto prostředí zbytečně vyhýbat.