Možná jste zaregistrovali, že se prostřednictvím sítě Google Plus můžete přihlásit k tzv. autorství. Proč byste to dělali? No v první řadě to v tom SERPu vypadá fakt moc pěkně. No ne?
Budujte osobní brand
Ano, některým podnikatelům může skutečně připadat absurdní představa, že uživatelé budou klikat na obsah jen proto, že je u něj umístěná jejich fotka.
Google autorství je víc než pěkný obrázek s různě pěkným obličejem ve výsledcích vyhledávání. Je to nový kult internetového marketingu. Vyhledávače v čele s Googlem mají rádi kvalitní obsah, o tom žádná. A jaký obsah bude kvalitnější – ten, ke kterému se někdo dobrovolně přihlásí, nebo ten, ke kterému se nikdo (radši) nehlásí? Odpověď je nasnadě. Proto v kombinaci s kvalitně vyplněným Google Plus profilem, o kterém jsem psal v minulém článku, bude v budoucnu rozhodující právě autorský obsah. Máte tak šanci získat výhodu ve výsledcích vyhledávání i na poměrně konkurenční vyhledávací dotazy. Na screenshotu níže je to třeba dotaz “Google authorship”.
Jak tedy na to autorství?
Existují i složitější návody, ale v podstatě to lze sfouknout ve čtyřech jednoduchých krocích. Tady jsou:
- Založte si osobní profil na Google Plus, pokud ho ještě nemáte. O výhodách správně vyplněného profilu na této síti jsem psal v minulém článku. Nepodceňte kvalitu profilu – čím kvalitnější obsah zde budete mít, tím raději vám bude Google ve výsledcích vyhledávání doporučovat.
- Nahrajte si do svého profilu fotku svého obličeje.
- Uveďte všechny své weby do sekce “Kam přispívám / Contributing to”. Samozřejmě primárně byste měli uvést weby, které chcete se svou osobou spojovat a na kterých máte publikovaný svůj autorský obsah.
- Na svých webech uveďte odkaz na svůj profil na Google Plus. Ať už obrázkový pomocí ikonky, jako to má Arnie, nebo textový ve znění “Google”. Na konec odkazu vložte atribut ve znění ?rel=author.
Například: https://plus.google.com/+PageRankcz?rel=author
A je to! Čekali jste snad od Googlu nějakou zkoušku z jaderného inženýrství?
Pojďme se podívat, jak to vypadá v praxi. Zpět tedy k tomu, jak to jen náš hrdina hollywoodských filmů udělal, že jeho autorství funguje. Na jeho webu najdeme odkaz na jeho profil na Google Plus.
… proklikneme se na jeho profil…
…kde po krátkém pátrání nalezneme v sekci „Kam přispívám“ odkaz na jeho web.
Jestli vám, stejně jako rakousko-americkému umělci, autorství funguje, si můžete zkontrolovat v tomto šikovném nástroji. Přihlásíte-li se do Google Webmaster Tools, uvidíte novou věc, a sice sledování statistik webů, u kterých jste uvedeni jako autor(ka). A ten pocit vážně stojí za to.
Mimochodem, hrdinův drsnější konkurent Chuck Norris autorství zřejmě nevyznává, protože jsem jeho profil na Google Plus nenašel. Patrně proto, že se Chuck Norris neregistruje k autorství, ale autorství se registruje u něj.