Inbound marketing: Internetový marketing, který pomáhá a zaujme

Inbound marketing: Internetový marketing, který pomáhá a zaujme

Víte, že existuje forma online marketingu, kterou mají lidé rádi a aktivně ji vyhledávají? Zaměřte se na to, co váš zákazník doopravdy chce a mějte navrch před konkurencí. Poznejte inbound marketing, internetový marketing, který pomáhá.

Přestaňte prodávat a začněte pomáhat

Vadí vám, že krátkodobé marketingové kampaně vám přinášejí zákazníky jen, když do nich cpete stále více peněz? Této taktiky totiž využívají všechny konkurenční firmy a pro zákazníka je tak viditelnější ten, kdo si zaplatí dražší reklamu. Zkuste na to jít jinak. Nic nepotěší zákazníka více, než když na vašem webu najde řešení svého problému. Zjistěte, jak vám kvalitní obsah může pomoci získat náskok před konkurencí.

Ne každý návštěvník přišel na vaši stránku za účelem nákupu. Možná se teprve rozmýšlí, co si pořídí, ale dost možná taky nakupovat vůbec nechce. Proto je pro vás důležité mít na webu obsah, který zaujme i tuto skupinu návštěvníků. Třeba hledají řešení pro svůj problém, a pokud ho najdou na vašem webu, hned máte o zákazníka navíc. Této formě internetového marketingu se říká inbound marketing a nejdůležitější roli hraje její část nazvaná obsahový marketing.

Dejte zákazníkům kvalitní obsah, který je poučný a čtivý

Na rozdíl od klasické reklamy stojí při inbound marketingu v centru dění sám zákazník a jeho potřeby. Pokud je svým obsahem uspokojíte, máte téměř vyhráno. Obsah vám získá nové zákazníky, je proto důležité, aby byl kvalitní, plný důležitých informací a zároveň poutavý. Počítejte ale s tím, že obsahový marketing je běh na dlouhou trať. Výsledky nečekejte za týden, ale nejdříve až za několik měsíců, případně let. Obsah, který jednou vytvoříte, vám nicméně bude přinášet výsledky dlouhodobě, aniž byste na jeho tvorbu vynakládali další úsilí. Díky tomu se stále zvyšuje efektivita marketingu na internetu a cena na zákazníka se snižuje.

Důležitější než cena je ale spokojený zákazník. A toho vám kvalitní obsahový marketing získá. Co si jako firma můžete přát více? Spokojený zákazník je totiž ta nejlepší reklama. Zároveň se k vám bude rád vracet, protože ocení upřímnou péči. To vám pomůže vybudovat silnou a věrnou komunitu.

Poznejte vašeho zákazníka

Celý proces inbound marketingu je založený na životním cyklu zákazníka. Tento cyklus musíte nejprve poznat, abyste věděli, jaký obsah a pro koho správně vytvářet. Nabídněte tomu správnému zákazníkovi ve správný čas tu správnou informaci a můžete si být jisti, že získáte žádoucí odezvu.

Jednou z dalších důležitých částí inbound marketingu je e-mail marketing. Zůstanete díky němu s potenciálním zákazníkem stále v kontaktu a na rozdíl od jiných forem marketingu není agresivní. Komunikovat pouze přes e-mail ale nestačí. Kouzlo inbound marketingu spočívá v propojení všech marketingových kanálů, které vaši zákazníci využívají. Oslovte je tam, kde jim to nejvíce vyhovuje a nabídněte jim co nejvíce možností, jak se s vámi spojit. Uvidíte, že to udělají.

Bez sociálních sítí to nepůjde

Nezapomínejte na sociální sítě. Jejich prostřednictvím dnes totiž lidé navazují kromě přátelských i obchodní kontakty. Proto pokud nejste na Facebooku, jako byste nebyli.

Přesvědčete zákazníka, že o něj stojíte a měl by nakupovat právě u vás. Díky komplexnímu pojetí obsahu, formy a propagace si vytvoříte trvalý zdroj nových zákazníků, kteří se k vám budou rádi vracet.

O autorovi angelo

1 komentář

  1. Důležitější než cena je ale spokojený zákazník. A toho vám kvalitní obsahový marketing získá. Co si jako firma můžete přát více? Spokojený zákazník je totiž ta nejlepší reklama.

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*