Jak napsat dobrou obchodní nabídku

Jak napsat dobrou obchodní nabídku

Psaní obchodních nabídek není snadné. Příprava, znalost cílové skupiny, marketingové dovednosti i znalosti psychologie mají zásadní vliv na úspěch. Experimentujte, testujte a nebojte se odlišit.

Dobrá příprava je základ – vždy si předem ujasněte, koho vlastně oslovujte, co nabízíte a proč to nabízíte. Od toho se odvíjí i forma nabídky – email, dopis, leták a další. Ujasněte si předchozí vztahy a komunikaci s potenciálním zákazníkem a maximálně personalizujte svou nabídku. Dejte si práci a pořádně prozkoumejte cílovou skupinu či poptávku potenciálního klienta.

Kvalita textu je extrémně důležitá. Pokud se sami na psaní nabídek necítíte, neváhejte investovat do kvalitního copywritera. Klidně vyzkoušejte víc copywriterů a zkoušejte různé styly.

Pozor na oslovení!

Základem téměř všeho je úvod a oslovení. Pokud píšete obecné nabídky a nejste schopni zákazníka oslovit jménem, určitě to bude mít velký dopad na konverze. Při sběru emailů a osobních informací si proto dejte záležet na vytvoření správného oslovení. Volte oslovení i přístup podle cílové skupiny, ne vždy je vykání a oslovení příjmením nejvhodnější. Naopak na firemní poptávku není vhodné reagovat v neformálním stylu.

Nepište romány ale zaujměte

Pište stručně a k věci a neopakujte informace, zákazník není hloupý. V dnešní době je každý doslova zaplaven senzačními nabídkami, akcemi, slevami a další reklamou. Pokud nejste schopni zaujmout a rychle sdělit podstatné, máte smůlu. Nebojte se odlišit – experimentujte a vyhodnocujte dopad.

Kromě psaného obsahu může být důležitý i vzhled. Při psaní emailů se raději vyvarujte přílišných okras a náročnému formátování, protože mnoha lidem se podobný email nezobrazí správně. Méně je často více. Naopak u letáků či jiné formy obecné reklamy je grafická úprava a obrázek často základem úspěchu. Neváhejte otestovat více verzí.

Nabízejte řešení problému

Zákazníkům jsou vaše produkty i služby srdečně jedno. Zajímá je pouze to, zda máte řešení na jejich problém. A za to jsou ochotni zaplatit nemalé peníze – úžasné vlastnosti vašeho produktu či historie firmy je většinou nezajímají. Snažte se proto vžít do role zákazníka a nabídnout mu řešení. Řešení problému a příběh mají vždy navrch nad obecnými nabídkami a slevami. Samozřejmostí je také vhodné načasování.

Výzva k akci

Nevypisujte skvělé vlastnosti vašeho produktu. Raději nabídněte zákazníkovi řešení problému a vyzvěte ho k akci. Zhubněte! Vyřešte svou finanční situaci! Rozhodně to působí lépe než soupis dietního jídelníčku nebo výhod spoření. Výzva k akci může být kdekoliv a může se i opakovat, rozhodně není pravidlem, že musí být až na konci.

Dovětek a podpis

Řada lidí nabídku rychle projde a podívají se na konec. Na závěr můžete vše na 2-3 řádcích shrnout a případně i opětovně vyzvat k akci. Zamyslete se také na formě rozloučení, pozdravu a podpisu. Většina lidí jistě raději uvidí konkrétní osobu a kontakt než obchodní oddělení či název firmy.

O autorovi angelo