Masivní rozvoj LinkedInu jasně ukazuje, proč být jeho součástí

Masivní rozvoj LinkedInu jasně ukazuje, proč být jeho součástí

Zatímco si většina sociálních sítí snaží nechat dveře otevřené dokořán pro každého, LinkedIn dokázal, že si i po 14 letech existence dokáže zachovat status prestižní sociální sítě, která je vyhrazena zejména profesionálům. Ačkoliv je z velkých sociálních sítí nejstarší, největší období popularity zažívá právě nyní. Čím je to způsobeno?

Masivní rozvoj

linkedin-400850_960_720Navzdory svému zaměření se LinkedIn těší stále masivnějšímu rozvoji, svědčí o tom i skutečnost, že se za posledních 5 let rozrostl o 300 milionů uživatelů. V porovnání s jeho začátky je to výrazný skok, jelikož si za první 3 roky existence připsal jen 20 milionů uživatelů.

V současnosti se rozrůstá rychlostí 2 nových účtů za sekundu, což napovídá, že do 5 let by mohl být jeho počet uživatelů dvojnásobný, než nyní. V českých luzích a hájích si obhájil své místo, již neplatí, že se jedná jen o vymoženost západu, uživatelé z USA tvoří jen 30% všech uživatelů.

Skutečný důvod růstu

Pro mnohé se stal LinkedIn určitou formou exhibicionismu, ostatně, kde jinde můžete vystavit svůj profesní životopis, aby ho viděl kdokoliv? Skutečným důvodem růstu LinkedInu je rozšíření skupin uživatelů. Již není určen jen internetovým podnikatelům a manažerům, stal se vyhledávanou sítí pro studenty, prodejce, učitele, ale i zájemce o zaměstnání. Právě zájemci o novou práci se stali obří skupinou, která tvoří více, než 40% celého LinkedInu. Hledání práce nebo rekrutů je na LinkedInu stále snadnější, nachází se zde kolem 3 milionů pracovních míst. Podle hrubých odhadů si zde našlo práci přes 600 tisíc uživatelů, skutečné číslo může být výrazně vyšší.

linkedin-1007071_960_720

Nutno podotknout, že na LinkedInu vzniká obrovské množství účtů, které zejí prázdnotou, podle průzkumů jich je až polovina navštívena jen jednou za měsíc. Důvodem je zvědavost, kvůli které si zde mnoho lidí účet založí a když zjistí, že je zde „nuda“, účet již nenavštíví.

Průměrný uživatel stráví na LinkedInu 17 minut měsíčně, to je výrazně kratší doba, než u ostatních sociálních sítí. Poměr mužů a žen je zde poměrně vyvážený, podle posledních průzkumů připadá 56% profilů mužům a 44% ženám.

Jak využít branding na LinkedInu

linkedin-689760_960_720LinkedIn se stal pro firmy relativně snadnou možností, jak podpořit branding a dát o sobě vědět. I přesto, že zde existuje pouze 5 milionů firemních stránek, jejich počet konstantně roste.

LinkedIn má skýtá jistý potenciál pouze v případě, že se jedná o živý profil, který je pravidelně aktualizovaný. Úspěch v navazování kontaktů, ale i budování jména, zde stojí čas. Ukážeme si 3 hlavní pilíře, které rozhodují o úspěchu na této sociální síti.

3 pilíře úspěchu

1. Uvedení informací

Prázdný účet na LinkedInu je zcela bezvýznamný, úspěšným začátkem je vyplnit maximum informací, na základě kterých se rozšíří možnosti navazování kontaktů, ale i úspěch při jejich získávání. Pouhé přidání profesionální fotky zvýší úspěšnost vyhledání až 14x, doplnění dovedností v průměru 13x.

2. Přidávání nových kontaktů

LinkedIn je skvělým vizitkářem, využijte toho a přidejte si maximum lidí z oboru. Myslete však na to, že vám zde konkurence uvidí až do krku a svá spojení si proto pečlivě vybírejte. Cílem není přidat každého, ale získat cenné kontakty na lidi, kteří pro vás mohou znamenat přínos.

3. Správné používání a aktualizace

Dbejte na to, aby byly věci stále v pohybu a svůj profil alespoň 1x za týden aktualizujte. Přidávejte a sdílejte příspěvky, které se mohou stát přínosem pro ostatní a které o vás budou vypovídat v tom nejlepším světle.

Jak jste na tom vy s využíváním LinkedInu? Správná péče o účet na LinkedInu není těžká a pokud chcete objevit jeho plný přínos i vy, najděte si ve svém nabitém rozvrhu chvilku času a věnujte se mu.

O autorovi Makawiel