PageRank.cz > Aktuálně > Váš eshop bude bez EAN kódů znevýhodněný oproti konkurenci
Váš eshop bude bez EAN kódů znevýhodněný oproti konkurenci

Váš eshop bude bez EAN kódů znevýhodněný oproti konkurenci

Nejde jen o SEO a marketing. I EAN kódy mohou mít vliv na úspěch vašeho eshopu. Jak je to možné? Na to se podíváme v tomto článku.

Čárové kódy EAN 13 jsou téměř všude, kam se podíváte. Ne všude jsou ale povinné. V následujících řádcích vám tedy řekneme, kde EAN 13 budete potřebovat a kdy se bez něj obejdete.

Kdy musíte mít EAN kód?

Čárové kódy jsou naprosto nezbytné v kamenných obchodech. Tam se bez nich rozhodně nedá obejít. Jsou ale místa, kde se bez nich obejdete. Například čárové kódy EAN 13 opravdu nepotřebujete v eshopu. Tedy alespoň na první pohled. Na eshopu se sice bez nich obejdete, pokud se ale chcete zviditelnit, budete je potřebovat stejně jako v klasickém obchodě.

Díky EANu vás internetové vyhledávače automaticky posunou před eshopy, které EANy nepoužívají. Bez toho by se dalo tedy žít. Pokud zapracujete na marketingu, můžete si i tak vypracovat dobrou pozici. Kam se ale už dnes určitě nepodíváte jsou přední srovnávače. Ty totiž zavedly povinnost mít u vašich produktů EAN kód už před dlouhými roky.

Budete znevýhodněni?

Google Nákupy požadují EAN kód od roku 2016, další velké společnosti se pak připojili záhy. Některé srovnávače vás sice ještě zařadí, ale budete ve velké nevýhodě oproti konkurenci. Na některých srovnávačích se totiž pracuje se shodou. Pokud se do této shody nedostanete, tak nemáte šanci svoje zboží inzerovat. V případě, že máte pro vaše produkty zaregistrovaný EAN kód, je pak inzerce na těchto portálech mnohem jednodušší.

Jak tedy čárový kód získat? Budete k tomu potřebovat EAN 13 generator. Ten je spárovaný s organizací, která hlídá všechny čárové kódy po celé Evropě. Čárové kódy EAN 13vám velice rychle vygeneruje například společnost Barcodes. Ať už ale zvolíte jakoukoliv společnost, připravte se na to, že vás budou čekat poplatky. Budete muset zaplatit poplatek za registraci samotného kódu, ale také pravidelné poplatky odvozené od příjmů vašeho obchodu. Než si tedy kód necháte zaregistrovat, podívejte se na ceník.

O autorovi zlak

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

CommentLuv badge

Nahoru na stránku