PageRank.cz > SEO a SEM > Guest blogging umřel? Ale kdeže…
Guest blogging umřel? Ale kdeže…

Guest blogging umřel? Ale kdeže…

Matt Cutts nedávno vydal na svém blogu článek o vzestupu a úpadku guest bloggingu. Uvedl, že spoléhat se na hostovské příspěvky jako na způsob linkbuildingu není vhodné. Následně se kromě střízlivých názorů odborníků vyrojily i prohlášení o tom, že guest blogging jako takový umřel. Skutečnost je přesně opačná. Kvalitní hostovské příspěvky mají větší význam než kdykoli předtím.

Google je často kritizován za své praktiky. Na druhou stranu musíme uvést, že prakticky cokoli, čím Google oživí vyhledávání, se kdekdo pokusí zneužít. Posledním příkladem je Google autorství a jeho zneužívání od těch, kteří nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu a chtějí se pouze zviditelnit. Vyhledávač musel zareagovat tím, že omezil rich snippety ve výsledcích. Něco podobného postihlo i guest blogging.

Myšlenka hostovských příspěvků je pro spammery velmi lákavá. Bez nutnosti platit za inzerci mohou dostat své sdělení na jiné weby. Dalším lákadlem jsou samozřejmě zpětné odkazy z obsahu na tematických stránkách. To svádí k publikaci článků ve velkém – bez ohledu na jejich kvalitu a skutečnou hodnotu.

Není článek jako článek

Představte si, že nabízíte služby klientům. Postupně si budujete jméno, získáváte reference a spolupracujete s ostatními. Máte svůj blog, ale ten nemá takovou návštěvnost a jméno jako zaběhlý web ve vašem oboru. Jak můžete doložit, že jste odborník? Odpovědí je právě guest blogging.

Když oslovíte vlivné médium a podaří se vám na něm publikovat zajímavý příspěvek, zabijete dvě mouchy jednou ranou. Jednak oslovíte mnohem více zájemců a dále získáte zmínku na vlivném webu. Taková situace je výhodná pro všechny strany. Jedná se o přesný opak spammerského přístupu.

V některých oborech je publikace ve vlivných médiích tím nejlepším způsobem, jak se zviditelnit a doložit svou odbornost.

Cutts: „Nepoužívejte guest blogging pro linkbuilding.“ Ale co je vůbec linkbuilding?

Matt Cutts

Šéf antispamového týmu Googlu doporučuje nebrat hostovské příspěvky jako metodu linkbuildingu. Tímto pravidlem může odradit spammery, kteří se honí pouze za odkazy. V určitém úhlu pohledu jde o dobrý krok. Kvalitní linkbuilding je ale o komplexním přístupu. Odkazy jsou jen jeden faktor. Úspěšná kampaň se vyznačuje budováním vztahů a oslovením cílové skupiny.

Kdo hledí pouze na zpětné odkazy, dělá chybu. Díky guest bloggingu můžete oslovit návštěvníky cizího webu, kteří by se o vás jinak nedozvěděli. Vaše sdělení se dostane k většímu počtu lidí.

I odkazy získané guest bloggingem se počítají

Zapomeňme jednou na význam backlinků pro vyhledávače. K čemu odkazy primárně slouží? K tomu, aby byly užitečné uživatelům. Aby se díky nim dostali tam, kde to pro ně bude přínosné. Pokud je hostovský příspěvek kvalitní, klidně do něj vložte odkaz „na sebe“ – jestliže bude užitečný pro čtenáře, má význam.

Nenechte se zmást krátkozrakými prohlášeními o tom, že guest blogging umřel. Neumřel, vyvíjí se. Tento způsob propagace má naopak spoustu předností, které více či méně souvisí s odkazy. Mnozí také před lety tvrdili, že SEO umřelo. Své prohlášení následně opakovali každý rok. Zatím se nic nestalo.

Malá rada na závěr: Jak tedy na kvalitní guest blogging? Zapomeňte na odkazy. Linkbuilding je o něčem jiném. Soustřeďte se na přidanou hodnotu.

O autorovi Marek Hnátek

SEO konzultant se specializací na linkbuilding. S oblibou zkoumám chování vyhledávačů a experimentuji s různými druhy obsahu.

1 komentář

Komentáře

Emailová adresa nebude publikována. Povinné pole jsou označena *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge

Nahoru na stránku
Starší příspěvky:
google-authorship
Dejte obsahu (svou) tvář

Možná jste zaregistrovali, že se prostřednictvím sítě Google Plus můžete přihlásit k tzv. autorství. Proč byste to dělali? No v...

Zavřít